RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)

Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Home News, Press releases KEOP-6.4.0/14-2015-0001 AZONOSÍTÓ SZÁMÚ KIEMELT PROJEKT NYITÓRENDEZVÉNYE

KEOP-6.4.0/14-2015-0001 AZONOSÍTÓ SZÁMÚ KIEMELT PROJEKT NYITÓRENDEZVÉNYE

There are no translations available.

Mit vegyünk? Mit tegyünk, hogy környezettudatosabbak legyünk? A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2015.08.25-én tartotta a „Fenntartható életmód a fogyasztóvédelem eszközrendszerén keresztül” elnevezésű, 341.213.609 Ft. támogatási összegű KEOP-6.4.0/14-2015-0001 azonosító számú kiemelt projekt nyitó rendezvényét, amely a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.

nyitórendezvény

Társadalmunkban a fogyasztás, a különböző termékek felhasználása és elfogyasztása közvetlen és közvetett környezeti terhelést okozó tényezőként jelenik meg. A fogyasztás jellemzőiből származó környezeti problémák okai sokrétűek, melyben jelentős szerep jut a fogyasztói szokásoknak.

De mit tehetünk még környezetünk megóvásáért? Hogyan lehetünk környezettudatosabbak? Mit vegyünk? Mit tegyünk? Milyen szempontok alapján döntsünk?

„A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság környezettudatosságot növelő kampányt indított, a Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) keretében. Az országos szintű projekttel célunk a fogyasztással, fogyasztói magatartással összefüggő, azokból következő környezeti problémák, kedvezőtlen hatások csökkentése a fogyasztói döntések megfelelő orientálásával. A szemléletformáló kampánnyal szeretnénk hozzásegíteni a lakosságot azokhoz a kézzelfogható, konkrét információkhoz, amelyek birtokában környezeti szempontból is kedvező döntéseket hozhatnak a mindennapjaik során...”- említi beszédében Dr. Szente István a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság mb. főigazgatója.

nyitórendezvény

Ezek az információk azokra a fenntarthatóság szempontjából is lényeges termékekre – konkrét vizsgálatok tárgyaiként –, szolgáltatásokra fókuszálnak, amelyekkel a vásárló a mindennapi élethelyzetekben gyakran találkozik, elősegítve a környezetbarát termékek és szolgáltatások vásárlását, valamint ezek környezetbarát használatát.

A szemléletformáló kampányok és rendezvények során célunk a napi, vagy a háztartáshoz kapcsolódó viselkedési alternatívák megismertetése és tudatosítása, az alábbiak szerint:

  1. „Válassza a „helyi”, illetve a minél kisebb szállítási távolságot igénylő termékeket!”
  2. „Válassza az alacsony feldolgozottságú, minél kevésbé csomagolt, vagy minél környezetbarátabb módon csomagolt termékeket!”
  3. „Vásároljon biotermékeket!”
  4. „Használjon környezetbarát tisztítószereket!”
  5. „Törekedjen az erőforrásokkal való takarékosságra!”

A 409.496.230 Ft összköltségű, 341.213.609 Ft. támogatású kiemelt projekt az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap finanszírozásával valósul meg. Az európai uniós támogatás segítségével elérendő célok:

  • A környezettudatosságra nevelő, a környezettudatos magatartásformák, szemléletek, közvetítése fogyasztóvédelmi intézkedések megvalósításával,
  • a környezettudatos fogyasztói magatartás erősítése.

„A kampány során a fogyasztók országszerte 39 helyszínen találkozhatnak majd például az NFH kamionjával, ahol, lehetőség nyílik az üzenetek interaktív átadására, személyes eszmecserére, egészen 2015. október 31-ig. Ez a fajta közvetlen információs csatorna újdonságként jelenik meg a hatóság kommunikációjában.  A kampány során szakértő kollégák várják az érdeklődők kérdéseit és adnak tanácsot a hozzájuk fordulóknak. Éljenek a lehetőséggel és keressék az NFH képviselőit, hiszen a programok ideje alatt minden korosztály számára – egészen kicsi kortól, játékos formában – olyan hasznos információkat nyújtunk, melyeket könnyedén beépíthetnek mindennapi életükbe a környezetbarát életforma elérése érdekében. Örömünkre szolgál, hogy a projekt során közvetíteni kívánt üzenet széles körben támogatókra talált, így a rendezvénysorozat megvalósításhoz nevét és arcát adta a hazai zenei világ jeles képviselője Molnár Ferenc Caramel, növelve a mondanivalónk súlyát és jelentőségét.„– tudatta Kiss Anita, az NFH szóvivője.

nyitórendezvény

Molnár Ferenc Caramel beszédében kiemelte: „Szülőként és közszereplőként is értéket szeretnék közvetíteni. Számomra ugyanúgy fontos a családom jövője, mint a magyar emberek jövője is, aminek meghatározó feltétele az élhető környezet. „Egyedül nem megy” szól az elhíresült mondat, de hiszem, hogyha mindannyian teszünk a környezetünk megóvásáért, annak már kézzelfogható eredménye lesz. Ezért arra buzdítok mindenkit, hogy látogasson el az NFH kampányának rendezvényeire, keressék az NFH kamiont, figyeljék plakátjainkat, kérdezzenek és hasznosítsák a szerzett ismereteket! Tegyünk együtt a jövőnkért!”

nyitórendezvény

A fogyasztók a kampány kiemelt üzeneteivel nemcsak az említett rendezvényeken találkozhatnak, de azok megjelennek további kisfilmekben, óriásplakátokon, rádiós és televíziós műsorokban is. A környezettudatossági szempontok figyelembevételével újul meg a hatóság számos online felülete, továbbá új mobil applikáció is kifejlesztésre kerül.


Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság



 

Add comment


Security code
Refresh

Submit a complaint

Are You having a complaint against a trader located in the European Union, Iceland or Norway?

Have you already made an attempt to resolve your complaint directly with the trader, but it was not successful?

Ask for free help and assistance of the European Consumer Centres’ Network!

Online complaint form

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Consumer Affairs

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Passenger rights

Eu Commission YOUR EUROPE

Dolceta

Is it fair? Unfair Commercial Practices

Europedirect

EU
This website is part of the action 670686 — ECC-Net HU FPA which has received funding under a grant for an ECC action from the European Union’s Consumer Programme (2014-2020).

The European Consumer Centre Hungary is committed to publish professional, accurate and up-to-date information on its website. Nevertheless it shall be underlined that the content and information appearing on the website represents the views of the author only and it is his/her sole responsibility; it cannot be considered to reflect the views of the European Commission and/or the Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency or any other body of the European Union. The European Commission and the Agency do not accept any responsibility for use that may be made of the information it contains. Furthermore the content of the website do not have a legally binding effect in the frame of administrative procedures conducted by the consumer protection authority or by other public bodies and in the alternative dispute procedures or in civil procedures, either.