RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Hasznos tudnivalók Légi utasok jogai Alacsonyabb vagy magasabb osztályú elhelyezés

Alacsonyabb vagy magasabb osztályú elhelyezés

Követelhet-e többletfizetést tőlem a légitársaság, ha magasabb osztályon helyezett el, mint amire a jegyem szól?

Amennyiben a légitársaság az utast magasabb osztályon helyezi el, mint amelyre az a jegyet váltotta, akkor a cég nem kérheti a magasabb és az alacsonyabb osztály közötti árkülönbözet megfizetését. Vagyis ha az utasnak turistaosztályra szól a jegye, azonban az az osztály megtelt és már csak az első osztályon találnak neki üres széket, akkor nem követelheti a cég az utastól, hogy felárat vagy bármilyen többletköltséget fizessen.

 

Mit követelhetek, ha alacsonyabb osztályon helyeztek el, mint amire a jegyem szólt?

Ha a légitársaság egy utast alacsonyabb osztályon helyez el, mint amelyre a jegyét váltotta, akkor hét napon belül (készpénzben, elektronikus banki átutalással, banki átutalással vagy bankcsekkel, illetve – az utas írásos beleegyezése esetén – utazási utalvánnyal és/vagy más szolgáltatásokkal) visszatéríti a jegy vételi árának meghatározott hányadát.

Ez a hányad az utazás hosszától függ:

a) az összes, 1 500 km-nél nem hosszabb repülőútra váltott jegy árának 30 %-a, vagy

b) a tagállamok európai területei és Franciaország tengerentúli megyéi közötti légijáratok kivételével minden Közösségen belüli, 1 500 km-nél hosszabb repülőútra és minden egyéb, 1 500 és 3 500 km közötti repülőútra váltott jegy árának 50 %-a, vagy

c) az a) vagy b) pontba nem sorolható összes repülőútra váltott jegy árának 75 %-a, beleértve a tagállamok európai területei és Franciaország tengerentúli megyéi közötti légijáratokat is.

 
Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.