RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek

Safer Internet Day 2011

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) – az idén is megrendezésre kerülő Safer Internet Day világnaphoz kapcsolódóan – fontosnak tartja felhívni a fogyasztók figyelmét a biztonságos internethasználatra.

Bár az internetes vásárlás gyors és kényelmes vásárlási forma, az EFK azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy online vásárlás során mindig válasszanak valamilyen biztonságos fizetési módot, így sok veszélytől óvhatják meg magukat. Emellett az interneten egyre többen regisztrálnak közösségi oldalakra, vesznek részt internetes játékokon. Az EFK ezen alkalmazások használata során is

Bővebben...

 

Egyiptomba való utazással kapcsolatos tudnivalók

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy az egyiptomi biztonsági helyzet súlyos romlásához vezető kormányellenes tüntetések miatt a közbiztonság helyreállítása egyelőre bizonytalan az afrikai országban, így az Egyiptomba történő utazás biztonsági okokból nem javasolt.

A Külügyminisztérium 2011. január 31-én kiadott közleménye szerint a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével történt egyeztetést követően az I-es, utazásra nem javasolt országok és térségek kategóriájába sorolta át Egyiptomot.

Bővebben...

 

Közlemény - az Európai Fogyasztói Központ az NFH szervezetében folytatja tevékenységét

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ezúton tájékoztatja a nyilvánosságot, hogy az Európai Fogyasztói Központ magyarországi szervezete 2011. január 1-től a hatóság szervezetében működik tovább.

A Nemzetgazdasági Minisztérium 2010. augusztus 9-én a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot jelölte ki az Európai Fogyasztó Központ magyarországi szervezetének 2011. január 1-től történő működtetésére. Az NFH által elkészített, az Európai Fogyasztói Központ szakmai és pénzügyi függetlenségét biztosító munkatervet és költségvetést az Európai Unió elfogadta. Ennek megfelelően az Európai Fogyasztói Központ 2011. január 1-től az NFH szervezetében, magas szintű szakmai felkészültséggel folytatja munkáját.

Bővebben...

 

Biztonságos online fizetés

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy a határon átnyúló internetes vásárlások során is legyenek különösen körültekintőek a fizetési módozatok megválasztásánál. Bár sok esetben a külföldi eladó különösen kedvező árakat kínál, érdemes fokozott figyelmet szentelni a felajánlott fizetési módoknak annak érdekében, hogy ne érjen minket kellemetlen meglepetés a vásárlást követően. Fontos tudni, hogy a tapasztalatok alapján a külföldi székhelyű kereskedő által üzemeltetett webáruházból való rendelés esetén az eladó általában a vételár előzetes megfizetése után vállalja a termék leszállítását.

Bővebben...

 
Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.