RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek

Aktuális fogyasztóvédelmi vonatkozású információk a görögországi bankokat érintő pénzforgalmi korlátozásokkal kapcsolatban

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) a görög bankokat, illetve a Görögországból indított banki tranzakciókat érintően 2015. augusztus 3-án kiadott közleményéhez (link: http://www.nfh.hu/node/8585) kapcsolódóan ezúton kívánja tájékoztatni a fogyasztókat a görög fogyasztói központtól érkezett legfrissebb hírekről.

Bővebben...

 

Hasznos fogyasztóvédelmi vonatkozású információk a görögországi bankokat érintő banki szünnapokkal és banki átutalásokkal kapcsolatban

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) a görög társközpontjától értesült a görögországi bankokat, így a külföldre irányuló banki tranzakciókat érintő legújabb hírekről.

Bővebben...

 

Az Európai Bizottság a fogyasztói jogok hatékonyabb kikényszerítése érdekében közösen lép fel a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságokkal a gépkocsi bérlési szektorban

A mai napon az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok közös kikényszerítési akciójának köszönhetően öt jelentős gépkocsi bérbeadással foglalkozó cég vállalt kötelezettséget arra, hogy felülvizsgálja a fogyasztókkal szemben folytatott gyakorlatát. Az állampolgárok vélhetően profitálni fognak majd a biztosításokkal és tank-feltöltési opciókkal kapcsolatos világosabb szerződési feltételek, a károk igazságosabb rendezése és az árak könnyebb átláthatósága tekintetében. Ez a közös akció azért indult, mert az Európai Fogyasztói Központokhoz gépkocsi bérlésekkel kapcsolatban beérkező panaszok száma jelentősen megnőtt az elmúlt két év folyamán.

Bővebben...

 

Kézben a segítség - hasznos fogyasztóvédelmi mobilalkalmazás segíti a magyar fogyasztókat külföldi utazásaik alatt

Vásárolt valamit külföldi nyaralása során, ami nem sokkal később meghibásodott? Problémája adódott az otthonról foglalt külföldi autóbérléssel vagy a szálláshely minőségével kapcsolatban? Késik a repülőjárata vagy elveszett a poggyásza kiutazáskor? Amennyiben a külföldi utazása vagy nyaralása nem úgy alakul, ahogy eltervezte, fontos tudnia, hogy miképp gyakorolhatja fogyasztói jogait. Sőt mi több! Ki is tudja fejezni magát!


Bővebben...

 

Fókuszban a légi utasok jogai és a turisztikai fogyasztói jogok – sajtótájékoztató és tájékoztató nap a repülőtéren

A nyári szabadságolások alkalmával sok magyar fogyasztó utazik repülővel külföldre, ezért kiemelten fontos, hogy a fogyasztók tudjanak arról, hogy milyen jogaik vannak, ha például törlik a légi járatukat vagy elveszik a csomagjuk. Az Európai Unióban egységes szabályok vonatkoznak a visszautasított beszállás, a járatkésés, a járattörlés és a csomagkárok esetére, amelyek pontos gyakorlati értelmezése sok vitát és fogyasztói panaszt eredményez az érintett utasok és a légitársaságok között. Továbbá kiemelten fontos az is, hogy a magyar fogyasztók ismerjék az utazási csomagokkal kapcsolatos fogyasztói jogaikat.

Bővebben...

 
Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.