RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Internetes jegyvásárlás koncertre, sporteseményre? Egyszerű és gyors! – De mire érdemes odafigyelnünk?

Internetes jegyvásárlás koncertre, sporteseményre? Egyszerű és gyors! – De mire érdemes odafigyelnünk?

Ha koncertre, kulturális rendezvényre vagy sporteseményre szeretnénk jegyet vásárolni, sok esetben nem jegyértékesítő irodát keresünk fel személyesen, hanem – elkerülve ezzel többek között az esetleges sorbanállást – interneten keresztül vásároljuk meg a belépőket.

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezete (Európai Fogyasztói Központ - EFK) az internetes vásárlások népszerűségének növekedése miatt kiemelten fontosnak tartja, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az online jegyvásárlás esetleges kockázataival, annak érdekében, hogy ne váljanak csalás és megkárosítás áldozatává.

 

Különösen nagyobb sportesemények (pl. az olimpiai játékok vagy labdarúgó-világbajnokságok) közeledtével fordul elő, hogy az interneten olyan vállalkozások is megjelennek jegyárusítóként, amelyek valójában nem hivatalos értékesítők vagy viszonteladók. Az ilyen cégektől való vásárlás esetén fennállhat a veszélye annak, hogy a megvásárolt jegy nem érvényes, a rendezvényre nem tudunk bejutni, és utóbb – esetlegesen a vállalkozás elérhetetlensége esetén – még a pénzünket sem kapjuk vissza. Mindezen csalódások és anyagi veszteségek elkerülése érdekében az EFK azt tanácsolja, hogy mindig a hivatalos értékesítőktől vásároljuk meg a jegyet.

Egy-egy nagyobb eseményhez vagy rendezvényhez jellemzően az esemény szervezője által használt védjegy, szimbólum, illetve egyéb jelkép kapcsolódik. Amennyiben az általunk kiválasztott jegyértékesítő vállalkozás honlapján az eseményhez kapcsolódó jelképeket nem találjuk, gyanúra adhat okot, hogy esetleg a jegyértékesítő nem hivatalos értékesítő. Ezen felül a, rendezvény szervezőjének honlapján is célszerű minden esetben utánanézni, hogy az adott jegyértékesítő ténylegesen jogosult-e az adott rendezvényre jegyeket árusítani.

Emellett a vásárlás során érdemes megfontolni, hogy milyen szállítási módot választunk. Egy külföldi koncertre szóló jegy esetében a személyes átvétel helyett általában postai úton vagy futárszolgálattal történő kiszállítást kérünk. Az EFK-hoz érkezett már olyan panasz, amely szerint a fogyasztó a megvásárolt koncertjegyek kiszállítását postán kérte a jegyértékesítőtől, azonban a jegyek nem érkeztek meg hozzá. A panasz megoldásának megkísérlése során kiderült, hogy a jegyértékesítő a megrendelt jegyeket tömegesen adta postára, így az egyes leveleknek nem volt külön azonosítószáma. Sajnos ilyen esetben komoly nehézségekbe ütközik a küldemény feladásának visszakeresése, illetve annak megállapítása, hogy a jegy eltűnése a jegyértékesítő vagy a posta hibájából történt-e. Emiatt a jegy pótlása is sok esetben kizárólag a szervező jóindulatán múlik.

Végezetül a megvásárolt jegyeket illetően szükséges tisztában lennünk azzal, hogy amennyiben a rendezvény valamilyen oknál fogva elmarad, a jegyértékesítő köteles a jegy vételárának visszatérítésére. Ezért érdemes már a rendezvény előtt a szervező, illetve az értékesítő honlapján utánanézni, hogy a rendezvény elmaradása esetén a jegyeket hány napon belül és hol lehet visszaváltani. Előfordulhat azonban is, hogy a jegyértékesítő a visszaváltás mellett más lehetőséget is felajánl, például azt, hogy a jegy egy másik rendezvényre becserélhető.

A fenti jótanácsok megfogadása hozzájárulhat a kellemetlenségek és az esetleges anyagi veszteségek elkerüléséhez. Amennyiben egy fogyasztónak határon átnyúló jegyvásárlással kapcsolatban valamely európai uniós, valamint Izlandon vagy Norvégiában letelepedett vállalkozással szemben keletkezik panasza, a panasz megoldása érdekében javasolt az EFK (www.magyarefk.hu) ingyenes segítségét kérni a felek közötti egyezség, megállapodás elérésének megkísérlése, és így egy esetleges hosszan tartó bírósági eljárás elkerülése érdekében.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.