RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Biztonságosabb határon átnyúló vásárlások: az Európai Fogyasztói Központok 71.000 uniós vásárlónak segítettek 2010-ben

Biztonságosabb határon átnyúló vásárlások: az Európai Fogyasztói Központok 71.000 uniós vásárlónak segítettek 2010-ben

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország ezúton tájékoztatja a határon átnyúló fogyasztóvédelem iránt érdeklődőket, hogy elkészült az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának 2010. évi tevékenységéről szóló jelentés. A http://ec.europa.eu/ecc-net honlapon hozzáférhető jelentés ismerteti, hogy az elmúlt évben az Európai Fogyasztói Központok hány esetben és milyen módon nyújtottak segítséget és tanácsot a fogyasztók részére.

2010-ben a Hálózat több mint 71 000 fogyasztói megkereséssel foglalkozott, amely 2009-hez képest (60 000 eset) 15%-ot meghaladó növekedést jelent.  A Hálózat a 2005-ben történt létrehozása óta több mint 345 000 alkalommal segítette a fogyasztókat.

 

Ezen túlmenően a jelentés számos, az Európai Unió egész területéről származó sikeresen megoldott határon átnyúló fogyasztói panaszt is bemutat. A Hálózat magyarországi szervezetének tapasztalatai alapján a sikeresen megoldott ügyek között példaként említhető egy magyar fogyasztó alábbi határon átnyúló panasza is.

A magyar fogyasztó egy franciaországi teniszversenyre interneten rendelt jegyeket. Megállapodott a norvég vállalkozással, hogy az a jegyeket a fogyasztó lakóhelyére szállítja. Miután a jegyek nem érkeztek meg a vállalt határidőben, a fogyasztó megkeresésére a vállalkozás az a választ adta a fogyasztónak, hogy technikai okokból a helyszínen adják át a jegyeket részére. Mindezek ellenére a fogyasztó a kiutazást követően a verseny helyszínén sem jutott hozzá a jegyekhez. A fogyasztó a jegyek ára és a kiutazással kapcsolatban felmerült költségei megtérítése érdekében kérte az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának közreműködését. A hálózat közreműködésének köszönhetően a vállalkozás visszafizetett 447.000,- Ft-ot a fogyasztó részére.

Az összesített adatok alapján a Hálózat által kezelt minden harmadik panasz (33,2%) közlekedéssel kapcsolatos volt (ez 10%-os növekedés 2009-hez képest), ezeknek pedig 57%-a a légi közlekedést érintette. A panaszok száma tekintetében a vulkáni hamufelhő miatt elrendelt légtérzár éreztette hatását. A 2009-es évhez hasonlóan (55,9%) az online tranzakciók a Hálózat által kezelt összes panasz több mint felét (56,2%) tették ki 2010-ben is.

Amennyiben tehát egy fogyasztónak határon átnyúló jegyvásárlással kapcsolatban valamely európai uniós, valamint Izlandon vagy Norvégiában letelepedett vállalkozással szemben keletkezik panasza, a panasz megoldása érdekében továbbra is javasolt az EFK (www.magyarefk.hu)  ingyenes segítségét kérni a felek közötti egyezség, megállapodás elérésének megkísérlése, és így egy esetleges hosszan tartó bírósági eljárás elkerülése érdekében.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.