RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek A légiutas jogok napja Európában

A légiutas jogok napja Európában

Az EU tagországokban valamint Norvégiában és Izlandon működő Európai Fogyasztói Központok Hálózata 2011. július 7-én 23 ország 27 repülőterén szervezte meg a „Légiutas jogok napja” rendezvényt. Ennek fő oka az, hogy évek óta az Európai Fogyasztói Központokhoz érkező panaszok legnagyobb számban a közlekedéssel kapcsolatosak, ezen belül is a légiközlekedést érintik döntő mértékben.

 

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország is aktívan vett részt az eseményen. A fogyasztók széleskörű tájékoztatásának jegyében a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren felállított standjánál a központ minden munkatársa egész nap erre az alkalomra elkészült tájékoztató kiadványokat adott át az utasoknak, illetve készséggel válaszolt a feltett kérdésekre.

A tájékoztató kiadvány egy 4 szórólapból álló sorozat, amely hasznos tudnivalókat tartalmaz az utasok számára a légi járatok késése, törlése, a visszautasított beszállás esetén, illetve arról tájékoztat, miképp tudja az utas érvényesíteni az uniós jogszabályban rögzített jogokat. A kiadvány magyar és angol nyelven készült, és letölthető az alábbi linkre kattintva.

Az eseménnyel párhuzamosan sajtótájékoztatóra is sor került, amelyen a jelentős számban megjelent nyomtatott és az elektronikus sajtó képviselői érdeklődve hallgatták dr. Kriesch Attila igazgató beszámolóját arról, hogy az Európai Fogyasztói Központok - ezen belül a magyarországi szervezet - hogyan tudják a fogyasztókat segíteni abban, ha utazásuk során a légi járattal vagy poggyásszal kapcsolatban vitás ügyük támad.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.