RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Bemutatkozott az Európai Fogyasztói Központ Borsod-Abaúj-Zemplén megyében

Bemutatkozott az Európai Fogyasztói Központ Borsod-Abaúj-Zemplén megyében

Az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek az uniós hálózatot alkotó, nemzeti Európai Fogyasztói Központok (EFK), amelyek legfontosabb feladata a határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásában való hatékony közreműködés, jelentette ki dr. Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója 2011. június 28-án a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőségével közösen megtartott miskolci sajtótájékoztatón.

Mint mondta, elsődleges feladatuk a határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való ingyenes érdemi közreműködés és jogi segítség nyújtása. A segítségnyújtás során az EFK a felek közötti panasz békés rendezésének előmozdítását, azaz egyezség elérését kísérli meg, elkerülve egy esetleges határon átnyúló pereskedést.

 

Hozzátette, hogy leggyakrabban az internetes vásárlások, online szolgáltatások, a légi közlekedés, a hagyományos vásárlás, üdülési jog, utazási szerződések, illetve az elektronikus hírközlési szolgáltatások területével kapcsolatban fordulnak a fogyasztói központhoz, amely idén január 1-től a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetén belül végzi tevékenységét.

Az igazgató kiemelte, hogy a magyar fogyasztók általában nem győződnek meg arról, kivel lépnek kapcsolatba az interneten. Azt is elmondta, hogy az elmúlt hat hónapban 2,2 millió forint értékben tudta a központ a fogyasztók érdekeit sikeresen képviselni, de előfordul, hogy az elért eredmény nem "forintosítható", hiszen számos egyéb területen kell megegyezni a panaszok esetében (például magyar nyelvű használati útmutató beszerzése).

Az igazgató elmondta: Magyarország a fogyasztói érdekek képviselete vonatkozásban, a panaszok számát tekintve a középmezőnyben helyezkedik el. Az elmúlt évben másfélszeresére emelkedett a kérelmek száma, ez azt jelenti, a fogyasztók egyre tájékozottabbak, és tudják, hogy határon átnyúló panaszuk esetén is van részükre segítséget nyújtó fórum.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.