RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Az Európai Fogyasztói Központ bemutatkozott Bács-Kiskun megyében

Az Európai Fogyasztói Központ bemutatkozott Bács-Kiskun megyében

2011. július 20-án a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tanácstermében, igen nagy számú érdeklődő megjelenésével, sajtótájékoztató került megrendezésre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő, a határon átnyúló fogyasztóvédelemben fontos szerepet betöltő Európai Fogyasztói Központ tájékoztató körútjának ötödik állomásaként. Az eseményre a megye szakmai tevékenységében nagy szerepet játszó személyek részvételével került sor.

 

Dr. Horváth Zsuzsanna felügyelőség-vezető köszöntését követően Dr. Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ igazgatója bemutatta a szervezet munkásságát, tapasztalatait és beszélt arról, hogy a határon átnyúló vásárlások esetében – főként azért, mert az esetek döntő többségében kisebb értékkel bíró termékek érintettek az adásvétellel – a fogyasztók nem kívánnak pereskedésbe bonyolódni, immáron azonban lehetőségük van a Központ segítéségét igénybe venni.

A szervezet sikerét mutatja, hogy közreműködése – amennyiben a fogyasztó igénye jogilag is alátámasztható – az esetek 60-70%-ában sikerre vezet, a fogyasztóknak kézzel fogható segítséget tudnak nyújtani. A működés eredményességének (eddig nagyságrendileg 2.500.000 Ft. értékben sikerült a magyar, illetve európai fogyasztók igényét teljesíteni), továbbá annak köszönhetően, hogy egyre több helyen szerezhetnek tudomást a Központ létezéséről, egyre nő a segítséget kérő panaszosok száma.

A sajtótájékoztatóról készült teljes beszámoló a http://www.nfh.hu/informaciok/hirek/hirek_110729_2.html linken olvasható.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.