RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Az Európai Fogyasztói Központ sajtótájékoztatója és szakmai fórum Tatabányán

Az Európai Fogyasztói Központ sajtótájékoztatója és szakmai fórum Tatabányán

Czunyiné dr. Bertalan Judit Kormánymegbízott Asszony nyitotta meg azt a civil szerveknek tartott, sajtótájékoztatóval egybekötött fogyasztóvédelmi szakmai fórumot 2011. június 29-én, amelyen először dr. Kriesch Attila igazgató mutatta be az Európai Fogyasztói Központ működését, majd dr. Bures Gabriella mb. vezető adott tájékoztatást a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének munkájáról.

 

Az Európai Fogyasztói Központ vezetője a szervezetről többek között elmondta, hogy az EFK hazánkban 2006 óta működik, és a határon átnyúló fogyasztóvédelemben tölt be fontos szerepet; 2011. január 1-től a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében végzi tevékenységét. A szervezet legfontosabb feladatai a határon átnyúló panaszok megoldásában való közreműködés, a felek közötti megállapodás elérése, valamint a fogyasztók tájékoztatása.

A határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való ingyenes érdemi közreműködés keretében az EFK a felek közötti panasz békés rendezésének előmozdítását kísérli meg, a fogyasztó egyébként nehézkes külföldi jogérvényesítését segítve. Ha a vállalkozás az EFK-Hálózat közreműködése ellenére sem rendezi a fogyasztó panaszát, az EFK felvilágosítást nyújt a fogyasztó részére a jogviták rendezésének egyéb lehetőségeiről, fogyasztói kérésre pedig továbbítja a fogyasztói panaszt a kompetens alternatív vitarendező (békéltető) testület részére.

Az Igazgató tájékoztatása szerint a működésük első félévében nagyságrendileg 2.000.000 Ft-os összeget érvényesítettek sikeresen a magyar és uniós fogyasztók részére.

A sajtótájékoztatóról készült bővebb összefoglaló a http://www.nfh.hu/informaciok/hirek/nap_110819_1.html oldalon olvasható.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.