RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Az Európai Fogyasztói Központ a 2011 Sziget Fesztiválon

Az Európai Fogyasztói Központ a 2011 Sziget Fesztiválon

Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) első alkalommal képviselte magát a Sziget Fesztivál Civil Falujában, fontosnak tartva, hogy ezen a fiatalok számára közkedvelt helyen a fogyasztók egy újabb rétege számára népszerűsítse a szervezet működését és még szélesebb körben ismertesse meg a határon átnyúló panaszok kezelésének lehetséges alternatíváit.

A Sziget Fesztivál azért is jelentett különleges alkalmat a Központ számára, mivel a magyar fesztiválozókon kívül jelentős számú külföldit is megszólíthattak a kollégáink. A különösen értékes párbeszéd kialakulásához hozzájárult az a 79 darab kitöltött kvíz, amely által játékos formában mérhették fel a fesztiválozók tudásszintjüket, segítve őket abban is, hogy alapvető információkat szerezhessenek az őket leginkább érintő kérdésekben. A legnagyobb érdeklődés a légiutas jogokkal, valamint az internetes vásárlással kapcsolatban merült fel.

A Fesztiválon folytatott munka rávilágított annak szükségességére, hogy az uniós polgárokat érintő jogok érvényesítéséhez elengedhetetlen a fogyasztók hathatós közreműködése – mely kellő tájékozottságuk hiányában aligha lehetséges – annál is inkább, mert az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában létező központok a hatósági – alapvetően szankcióra épülő – eszközök helyett, a vásárló és a kereskedő közötti egyezség létrejöttét célozzák meg.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.