RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Az EFK idei mérlege - sajtótájékoztató Salgótarjánban

Az EFK idei mérlege - sajtótájékoztató Salgótarjánban

Az internetes vásárlásokhoz, szolgáltatásokhoz köthető a legtöbb határon átnyúló fogyasztóvédelmi panasz; az idén eddig 260 üggyel foglalkozott az Európai Fogyasztói Központ (EFK), ez 60 százalékkal több a múlt évi hasonló időszakhoz képest - mondta Dr. Kriesch Attila, a központ igazgatója szeptember 14-én Salgótarjánban. Az igazgató sajtótájékoztatón beszélt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságon belül - de nem hatóságként - működő EFK munkájáról és tapasztalatairól.

 

A Nógrád Megyei Kormányhivatal (NMKH) és az Európai Fogyasztói Központ (EFK) közös tájékoztatót tartott, amelyen részt vett dr. Kriesch Attila, az EFK igazgatója, dr. Kalocsai Péter, a Nógrád Megyei Közigazgatási Hivatal igazgatója és Szomszéd Tamás, a Nógrád Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője.

A rendezvényen dr. Kriesch Attila számolt be az EFK munkájáról. Az Európai Fogyasztói Központhoz akkor célszerű fordulnia egy magyar fogyasztónak, ha az Európai Unió más tagállamában, illetve Izlandon vagy Norvégiában bejegyzett vállalkozóval, kereskedővel szemben merül fel panasza.

A jellemző ügyek közé sorolta az online szolgáltatásokat, vásárlásokat, fizetési módokat, valamint a légiközlekedéssel kapcsolatos panaszokat. Ismertette: ha a fogyasztó nem tudja közvetlenül rendezni a panaszt, a szükséges dokumentumok birtokában megkeresik az érintett ország hasonló fogyasztói központját, és ez felveszi a kapcsolatot a vállalkozással annak érdekében, hogy megállapodás jöjjön létre a felek között.

Az igazgató tájékoztatása szerint ingyenesen végzett munkájuk 70-80 százalékban eredményes. Az idén eddig 260 panasszal foglalkoztak, és mintegy 5,5 millió forintos összegben tudták érvényesíteni a követeléseket. A kárértékek egyébként jellemzően pár ezertől néhány százezer forintig terjednek. Hozzátette: nyilván nem tudnak minden ügyben segíteni, találkoztak már olyan esettel is, hogy bűncselekményre szakosodott vállalkozás károsított meg valakit.

Ugyanakkor - mondta - akkor sem hagyják magára a fogyasztót, ha a kereskedő elutasító választ ad. Jogi tanácsot adnak abban, hogy melyik ország bíróságához kell fordulnia, és egyáltalán melyik állam jogát kell alkalmazni egy-egy kérdésben.

A bővített beszámoló elolvasható a http://www.nfh.hu/informaciok/hirek/nap_110923_1.html

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.