RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Az Európai Fogyasztói Központhoz 2011. január 1. és szeptember 30. között benyújtott határon átnyúló fogyasztói panaszok

Az Európai Fogyasztói Központhoz 2011. január 1. és szeptember 30. között benyújtott határon átnyúló fogyasztói panaszok

2011. január 1. és szeptember 30. között összesen 333 új határon átnyúló panasz érkezett az EFK-hoz, amelyek egy része már megoldásra került, másik része pedig jelenleg is folyamatban van.

A leggyakoribb témák, mellyel kapcsolatban a fogyasztók megkeresték az EFK-t, az alábbiak voltak:

 

  • A légiközlekedésben résztvevő utasok jogai, a poggyász szállításának feltételei;
  • Utazási szerződések, szállásfoglalás, a szállás minősége;
  • Szabadidős tevékenységgel és kultúrával összefüggő termékek és szolgáltatások;
  • Vendéglátással és szálláshellyel összefüggő szolgáltatások;
  • Háztartási berendezések vásárlása;
  • Elektronikus hírközlési szolgáltatások, emelt díjas hírközlési szolgáltatások;
  • Különböző műszaki cikkek vásárlása;
  • Internetes szolgáltatások (online fizetési megoldások, online árverések, stb);
  • Üdülési jog (timeshare).

A panaszok számának változása a nyári szezonnak megfelelően alakult, hiszen a legnagyobb növekedés az utazással, azon belül is a légiközlekedéssel, a vendéglátással, szállásokkal és az egyéb szabadidős tevékenységekkel kapcsolatban volt tapasztalható.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.