RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Fogyasztóvédelmi napot rendeztek Baján

Fogyasztóvédelmi napot rendeztek Baján

2011. szeptember 29-én sajtótájékoztatót tartott Baján az Európai Fogyasztói Központ igazgatója és Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgató-helyettes asszonya. A találkozó és a lakossági fórum egy újabb állomása volt a „Baja Fogyasztóbarát város” programnak.

Fogyasztóvédelmi tárgyú, hasznos tudnivalókat tartalmazó tájékoztató anyagokat hoztak magukkal és osztottak szét a csütörtöki sajtótájékoztatón és fórumon a fogyasztóvédelmi szakemberek. A látogatás célja az volt, hogy Baján is erősítsék a tudatos vásárlói magatartás kialakítását. A fogyasztói és vállalkozói jogokat és kötelezettségeket kevesen ismerik pontosan.

Akkor is van megoldás, ha nem Magyarországon vásárolt termékkel kapcsolatban merül fel fogyasztóvédelmi probléma. Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) feladata a hatékony közreműködés és a fogyasztók részére történő érdemi segítségnyújtás a határon átnyúló vásárlói panaszok rendezésében.

Dr. Kriesch Attila igazgató, Európai Fogyasztói Központ: „Ez azt jelenti, hogy ha például egy magyar fogyasztónak bármely uniós tagállamban, Izlandon vagy Norvégiában székhellyel rendelkező vállalkozással szemben merül fel bármilyen panasza, valamilyen termékvásárlással, szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban és a fogyasztó ezt nem tudja közvetlenül a vállalkozással rendezni akkor mi tudunk neki érdemi, jogi, szakmai segítséget nyújtani abban, hogy közöttük egy megállapodás, kompromisszum jöjjön létre és a fogyasztó igénye teljesüljön.”

A fogyasztóvédelmi nap részeként a különféle témájú, az EFK által készített tájékoztatókat helyeztek el néhány olyan üzletben, ahol az adott termékcsoportot vagy szolgáltatást forgalmazzák. Mivel a leggyakoribb panaszok a légiközlekedéssel, poggyász-problémákkal kapcsolatban érkeznek a központhoz, először az egyik utazási irodát látogatták meg a szakemberek. A „Baja Fogyasztóbarát Város” program keretében a későbbiekben is folytatódnak majd városunkban a hasonló jellegű akciók.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.