RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Az Európai Fogyasztói Központhoz 2011. január 1. és november 30. között benyújtott határon átnyúló fogyasztói panaszok száma és azok tárgya

Az Európai Fogyasztói Központhoz 2011. január 1. és november 30. között benyújtott határon átnyúló fogyasztói panaszok száma és azok tárgya

2011. január 1. és november 30. között összesen 387 új határon átnyúló fogyasztói panasz érkezett az EFK-hoz, amelyek egy része már megoldásra került, másik része pedig jelenleg is folyamatban van.

A leggyakoribb témák, mellyel kapcsolatban a fogyasztók megkeresték az EFK-t, az alábbiak voltak:

  • A légiközlekedésben résztvevő utasok jogai, a poggyász szállításának feltételei;
  • Szabadidős tevékenységgel és kultúrával összefüggő termékek és szolgáltatások;
  • Vendéglátással és szálláshellyel összefüggő szolgáltatások;
  • Háztartási berendezések vásárlása;
  • Különböző műszaki cikkek vásárlása;
  • Ruházati cikkek és lábbelik vásárlása;
  • Utazási szerződések, szállásfoglalás, a szállás minősége;
  • Elektronikus hírközlési szolgáltatások, emelt díjas hírközlési szolgáltatások;
  • Internetes szolgáltatások (online vásárlások, fizetési megoldások, online árverések, stb);
  • Üdülési jog (timeshare).

Bár a légiközlekedésben résztvevő utasok jogait érintő panaszok száma továbbra is magas a többi témakörhöz képes, a szabadidős tevékenységekkel összefüggő szolgáltatások/termékek, és a vendéglátással kapcsolatos panaszok száma is emelkedett.

Valószínűleg már a karácsonyi nagy ajándékvásárlási időszakot vetíti elő azon fogyasztói panaszok számának emelkedése, melyek a háztartási berendezések, illetve egyéb műszaki cikkek vásárlásával kapcsolatban merülnek fel. Szintén a karácsonyi szezon miatt valószínűsíthető, hogy az elektronikus kereskedelem keretében lebonyolított vásárlásokat érintő panaszok száma tovább fog növekedni.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.