RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Sajtótájékoztató és az Európai Fogyasztói Központ bemutatkozása Békéscsabán

Sajtótájékoztató és az Európai Fogyasztói Központ bemutatkozása Békéscsabán

Mit tehet az, akit külföldön károsítanak meg, s nem tud panaszára megoldást találni? A választ az Európai Fogyasztói Központ adhatja meg, ez a szervezet ugyanis többek között ilyen ügyekben közvetít. Egy magyar honfitársunk az interneten keresztül egy norvég cégtől vásárolt jegyet egy franciaországi teniszversenyre.

A pénzt időben átutalta, ám a jegy nem érkezett meg, pedig a vevő ekkor már a repülőjegyet, s a szállást is lefoglalta, sőt ki is utazott Franciaországba, mert azzal hitegették, hogy a helyszínen veheti át a belépőket.

Nem kapta meg a jegyet, így jelentős kár érte, ám a Európai Fogyasztói Központ (EFK) közreműködésével néhány hónap után 400 ezer forintot térített vissza neki a norvég cég.

Mindezt Kriesch Attila, a tavaly január óta az NFH szervezetén belül működő központ igazgatója nyilatkozta hétfőn, békéscsabai sajtótájékoztatóján. Az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti európai fogyasztói központok, amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát.

— Ma már az uniós belső határok megszűnésének és az utazási korlátozások eltörlésének köszönhetően az emberek és áruk szabadon mozoghatnak, s a magyar fogyasztók is gyakran kerülnek kapcsolatba külföldi cégekkel, szolgáltatókkal, gondoljunk csak a nyaralásokra vagy internetes vásárlásokra — mondta Kriesch Attila, majd arra utalt, hogy ha panasz merül fel, az ügyintézés sok akadályba ütközhet, a nyelvtudás hiánya miatt, illetve drága és időigényes is lehet.

Az EFK ilyen esetekben tud ingyenes segítséget nyújtani a fogyasztó számára, tulajdonképen közvetít, s megegyezésre törekszik. Nem hatóságként lépnek fel, inkább a felek közötti panasz békés rendezésének előmozdításában működnek közre, és ily módon lehetővé teszik egy hosszan tartó bírósági pereskedés esetleges elkerülését.

A központhoz eddig egyebek mellett internetes vásárlások, légiközlekedésben előforduló problémák, internetes szolgáltatások (online fizetési megoldások, online játékok, online árverések, stb.), üdülési jog, utazási szerződések, szállásfoglalás, szállások minősége, lakásbérlés és autóbérlés során felmerült panaszok miatt fordultak az ügyfelek.

— Tavaly összesen 341, határon átnyúló esetben jártunk el, s közvetítésünknek köszönhetően az ügyfelek összesen 10 millió forint összegben érvényesítették vagyoni igényeiket — mondta el az EFK igazgatója.

 

forrás: www.gyulatelevizio.hu; www.beol.hu; .www.nfh.hu

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.