Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Főoldal Sajtószoba - Hírek Kiváló minősítéssel zárult az Európai Fogyasztói Központ EU általi értékelése

Kiváló minősítéssel zárult az Európai Fogyasztói Központ EU általi értékelése

Az Európai Fogyasztói Központ 2011-ben végzett szakmai munkáját és a munkaprogram megvalósítását az Európai Unió a lehető legjobb minősítéssel, kiválóra értékelte. A hazánkban 2006 óta létező Európai Fogyasztói Központ (EFK) legfontosabb feladatai a határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásában való ingyenes közreműködés és szakmai segítségnyújtás, a felek közötti megállapodás elérése, valamint a fogyasztók tájékoztatása.

A központ működtetésére a kormányzat 2011. január 1. napjától a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot jelölte ki a fogyasztóvédelmi hatáskörök ésszerűsítése és egységesítése, a fogyasztói érdekek hatékonyabb védelme, valamint a szakmaiság erősítése érdekében. A szervezeti változtatás indokoltságát és megalapozottságát az Európai Fogyasztói Központ által 2011-ben elért eredmények is igazolják.

Az EFK-hoz 2011. január 1. és december 31. között összesen 341 új határon átnyúló panasz érkezett. Az EFK sikerét mutatja, hogy közreműködése – amennyiben a fogyasztó igénye jogilag is alátámasztható és a fogyasztó nem bűncselekmény (pld: csalás) áldozata lett – az esetek 60-70%-ában sikerre vezetett, így 2011-ben nagyságrendileg 10.000.000,- Ft összegben érvényesítette sikeresen az európai (magyar és más uniós) fogyasztók határon átnyúló ügyletekből eredő vagyoni igényeit.

Az EFK a fogyasztók tájékoztatása érdekében 10 különböző hasznos információkat tartalmazó fogyasztóvédelmi tárgyú kiadványt készített el magyar és angol nyelven. A kiadványok mellett az EFK előadások és oktatások szervezése és megtartása útján vett részt a fogyasztók jogismeretének növelésében. Az EFK a tájékoztatási tevékenysége körében többek között az „Európa Nap 2011” eseményen, a Légi Utasok Európai Napján, a Sziget Fesztiválon és a turisztikai Főszezon Kiállításon is képviseltette magát.

Az Európai Fogyasztói Központnak a jövőben is elsődleges célja a magas szintű szakmai munka fenntartása, a fogyasztók széleskörű tájékoztatására, valamint a központ tevékenységének népszerűsítése, annak érdekében, hogy a fogyasztók egyre szélesebb köre szerezzen tudomást arról, hogy külföldi vállalkozással szembeni panaszuk esetén hol kaphatnak ingyenes, szakmai és jogi segítséget.

 
Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.