RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Kiváló minősítéssel zárult az Európai Fogyasztói Központ EU általi értékelése

Kiváló minősítéssel zárult az Európai Fogyasztói Központ EU általi értékelése

Az Európai Fogyasztói Központ 2011-ben végzett szakmai munkáját és a munkaprogram megvalósítását az Európai Unió a lehető legjobb minősítéssel, kiválóra értékelte. A hazánkban 2006 óta létező Európai Fogyasztói Központ (EFK) legfontosabb feladatai a határon átnyúló fogyasztói panaszok megoldásában való ingyenes közreműködés és szakmai segítségnyújtás, a felek közötti megállapodás elérése, valamint a fogyasztók tájékoztatása.

A központ működtetésére a kormányzat 2011. január 1. napjától a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot jelölte ki a fogyasztóvédelmi hatáskörök ésszerűsítése és egységesítése, a fogyasztói érdekek hatékonyabb védelme, valamint a szakmaiság erősítése érdekében. A szervezeti változtatás indokoltságát és megalapozottságát az Európai Fogyasztói Központ által 2011-ben elért eredmények is igazolják.

Az EFK-hoz 2011. január 1. és december 31. között összesen 341 új határon átnyúló panasz érkezett. Az EFK sikerét mutatja, hogy közreműködése – amennyiben a fogyasztó igénye jogilag is alátámasztható és a fogyasztó nem bűncselekmény (pld: csalás) áldozata lett – az esetek 60-70%-ában sikerre vezetett, így 2011-ben nagyságrendileg 10.000.000,- Ft összegben érvényesítette sikeresen az európai (magyar és más uniós) fogyasztók határon átnyúló ügyletekből eredő vagyoni igényeit.

Az EFK a fogyasztók tájékoztatása érdekében 10 különböző hasznos információkat tartalmazó fogyasztóvédelmi tárgyú kiadványt készített el magyar és angol nyelven. A kiadványok mellett az EFK előadások és oktatások szervezése és megtartása útján vett részt a fogyasztók jogismeretének növelésében. Az EFK a tájékoztatási tevékenysége körében többek között az „Európa Nap 2011” eseményen, a Légi Utasok Európai Napján, a Sziget Fesztiválon és a turisztikai Főszezon Kiállításon is képviseltette magát.

Az Európai Fogyasztói Központnak a jövőben is elsődleges célja a magas szintű szakmai munka fenntartása, a fogyasztók széleskörű tájékoztatására, valamint a központ tevékenységének népszerűsítése, annak érdekében, hogy a fogyasztók egyre szélesebb köre szerezzen tudomást arról, hogy külföldi vállalkozással szembeni panaszuk esetén hol kaphatnak ingyenes, szakmai és jogi segítséget.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.