RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Tájékoztató kampány az európai repülőtereken az EFK részvételével

Tájékoztató kampány az európai repülőtereken az EFK részvételével

Tájékoztató kampány az európai repülőtereken az EFK részvételével

2012. július 4-én az Európai Fogyasztói Központ a többi EU tagországgal valamint Norvégiával együtt részt vett a légi utas jogok európai tájékoztató kampányában. Az esemény keretében összesen 24 ország európai fogyasztói központja 31 különböző repülőtéren nyújtott tájékoztatást az utasoknak az őket megillető jogokról.

A tájékoztató kampány a nyaralási szezon beköszöntével különösen aktuálisnak bizonyult, hiszen nyaralni vágyók tömege indul útnak és sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy kevesen vannak tisztában azzal, hogy egy esetleges járatkésés vagy törlés előfordulása esetén milyen jogok illetik meg őket és hova fordulhatnak segítségért.

Az Európai Fogyasztói Központ is aktívan vett részt az eseményen. A fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatása érdekében a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mindkét terminálján (2a és 2b) felállított standon a központ valamennyi munkatársa magyar és angol nyelvű tájékoztató kiadványokat adott át az utasoknak továbbá segítséget nyújtott a légi utas jogokkal kapcsolatban felmerült kérdésekben.

A kampány részeként a repülőtéren sajtótájékoztatóra is sor került, amelyen számos televíziós csatorna valamint rádió és elektronikus sajtó munkatársa is megjelent. A sajtótájékoztató keretében dr. Kriesch Attila igazgató röviden összegezte, hogy melyek a leggyakrabban előforduló légi utas panaszok, illetve egyes esetekben milyen jogok illetik meg a fogyasztókat. Beszámolt továbbá arról, hogy az Európai Fogyasztói Központok Hálózata - ezen belül a magyarországi szervezet - hogyan tud a fogyasztók részére ingyenes szakmai segítséget nyújtani olyan esetekben, ha utazásuk során a légi járattal vagy poggyásszal kapcsolatban panasz merül fel.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.