RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Mit fontos ellenőrizni az online fogyasztói hitelszerződés megkötése előtt és annak során?

Mit fontos ellenőrizni az online fogyasztói hitelszerződés megkötése előtt és annak során?

1) Ellenőrizzük, hogy a kölcsönt kínáló weboldalon megtalálható-e az eladó/szolgáltató megnevezése, székhelyének címe, illetve elektronikus levelezési címe.

2) Amikor egy fogyasztói hitelt hirdető honlapon információt keresünk, a hitelezőnek kötelező egy szemléletes példán keresztül bemutatnia a nekünk, mint fogyasztónak kínált hitelhez tartozó költséget, tartalmazva a teljes hiteldíj mutatót (THM).

A teljes hiteldíj mutató megmutatja, hogy átlagosan mennyibe kerül a hitel évente. Ezzel az egyetlen, jól összehasonlítható adattal (THM), melynek meghatározása az Európai Unió minden tagállamában egységes, könnyebben és nagyobb biztonsággal hasonlíthatjuk össze a különböző ajánlatokat.

3) A hitelezőtől való tájékoztatás kérésekor ellenőrizzük, hogy rendelkezésére bocsátották-e a “szerződéskötést megelőző információk” elnevezésű egységes tájékoztatót.

4) Győződjünk meg róla, hogy a szerződés az összes szerződési feltételre vonatkozóan részletes információt tartalmaz-e, és a szerződés egy példányát normál postai úton kérjük lakcímünkre. A szerződést írásban, vagy más tartós adathordozón kell megkötni.

5) Ne felejtsük el, hogy fogyasztóként 14 (naptári) napon belül indoklás nélkül elállhatunk az érvényesen megkötött hitelszerződéstől.

6) Bármilyen probléma vagy panasz esetén, amely a fenti pontokkal kapcsolatban merül fel, forduljon bizalommal a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (www.pszaf.hu), illetve a Pénzügyi Békéltető Testülethez, illetve határon átnyúló, fogyasztói hitelszerződéssel kapcsolatos ügyekben tájékoztatást nyújthat Önnek a lehetséges jogi fórumokról az Európai Fogyasztói Központ.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.