RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Az Európai Fogyasztói Központ bemutatkozott Szolnokon

Az Európai Fogyasztói Központ bemutatkozott Szolnokon

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége, az Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság valamint az Európai Fogyasztói Központ közös sajtótájékoztatót tartott Szolnokon. Az eseményen bemutatkozott az Európai Fogyasztói Központ és a két szolnoki szakigazgatási szerv vezetője beszámolt a fokozott ellenőrzések eddigi eredményeiről Jász-Nagykun-Szolnok megyében.

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége és Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság az idei évben is fokozott figyelmet fordított arra, hogy a húsvéti ünnepeket megelőző bevásárlások során védje a vásárlók anyagi biztonságát, elsősorban a megtévesztések és a megkárosítások kiszűrésén keresztül, hogy jó minőségű sonka és tojás kerüljön a háztartásokban az ünnepi asztalra. Dr. Kállai Mária kormánymegbízott elmondta, az ünnepek közeledtével is a legfontosabb az állampolgárok biztonsága és minőségi kiszolgálása volt. A kormánymegbízott hozzátette; fontos, hogy már gyermekkorban alakuljon ki a kicsikben a tudatos fogyasztói magatartás.

Dr. Kriesch Attila igazgató a sajtótájékoztató keretében bemutatta az Európai Fogyasztói Központ működését és tevékenységét, valamint a 2012. évi tapasztalatokat a határon átnyúló fogyasztóvédelemben. Az igazgató elmondta, egyre több panaszos fordul ingyenes jogi segítségért hozzájuk.

Az Európai Fogyasztói Központ elsődleges feladata a határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való ingyenes érdemi közreműködés. Dr. Kriesch Attila elmondta, 2012-ben összesen 320 új határon átnyúló egyedi fogyasztói panasz érkezett az EFK-hoz magyar fogyasztóktól uniós vállalkozásokkal szemben, illetve uniós fogyasztóktól magyar vállalkozásokkal szemben. Az összes panasz közül 176-ot (a 2011. évi adatokkal összevetve 23%-al többet) nyújtottak be magyar fogyasztók, és 144 (2011-hez képest 27%-al kevesebb) panaszt pedig más tagállami, illetve izlandi és norvég állampolgárok.

 

Forrás: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/jasz-nagykun-szolnok

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.