RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Pécsett is bemutatkozott az Európai Fogyasztói Központ – hatékony és gyors a határon átnyúló panaszok kezelése

Pécsett is bemutatkozott az Európai Fogyasztói Központ – hatékony és gyors a határon átnyúló panaszok kezelése

Több millió forintot sikerült visszaszereznie az Európai Fogyasztói Központnak (EFK) tavaly, hangzott el április közepén a Baranya Megyei Kormányhivatal és az EFK közös pécsi sajtótájékoztatóján. Az EU 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti fogyasztói központok. Idehaza összesen 320 panasz érkezett az Európai Fogyasztói Központhoz 2012-ben. Ezek közül 176-ot, tehát több, mint a felét magyar állampolgárok nyújtották be más uniós országbeli, illetve izlandi vagy norvég vállalkozásokkal szemben.

Egy pécsi panaszos például bankkártyával fizetett az interneten rendelt ruhákért, amiket azonban egy hónap elteltével sem kapott meg. Az EFK-Hálózatnak köszönhetően viszont a külföldi cég visszatérítette a teljes összeget, azaz több mint százezer forintot.

Dr. Kriesch Attila, az EFK hazai igazgatója beszélt arról, hogy 2012-ben 13,5 millió forintot sikerült visszaszerezniük, ebből 7,5 milliót magyar panaszosok kaptak meg. - Sok esetben sikerül megállapodni vitás kérdésekben is a külföldi cégekkel, és így nem kell határokon átnyúló bírósági pereskedésbe fogni – magyarázta az EFK vezetője. Egyre többen szereznek tudomást a központ létezéséről, és emellett ha egy baranyai megyei fogyasztónak merül fel határon átnyúló panasza külföldi céggel szemben, a helyi fogyasztóvédelmi felügyelőség is az EFK-hoz tudja irányítani.

A cél, hogy hazánkban még többen megismerjék az Európai Fogyasztói Központ munkáját. A társaság amellett, hogy ingyen segít a panaszosokon, még tolmácsol is, mivel segítséget nyújt szükség esetén a külföldi céggel angol és német nyelven történő kapcsolatfelvételben. Tavaly a vitás esetek 60-70 százalékát oldották meg sikeresen. A központ működéséről és a panaszkezelés folyamatáról bővebb információ található a www.magyarefk.hu honlapon.

- A baranyai fogyasztóvédelmi felügyelőség a megyei és városi rendezvényeken folyamatosan tájékoztatja a helyieket a fogyasztóvédelmi kérdésekről, többek között a külföldi jogviták lehetséges rendezéséről – mondta Góra Zoltánné, a Baranyai Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője. A felügyelőség vezetője emellett a fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatairól, valamint a szolgáltató közigazgatás megteremtése érdekében elvégzett eddigi munkájukról is beszámolt. A hatóság a preventív jellegű, tájékoztató tevékenységre nagy hangsúlyt fektet, melyet a vállalkozói oldal kedvezően fogad. Munkájuk nagy részét természetesen továbbra is a hatósági ellenőrzések és a fogyasztói kérelmek, bejelentések kivizsgálása teszi ki.

 

forrás: http://www.pecsma.hu

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.