RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Fókuszban a légi utasok jogai! Ingyenesen segít az Európai Fogyasztói Központ Magyarország

Fókuszban a légi utasok jogai! Ingyenesen segít az Európai Fogyasztói Központ Magyarország

A nyári szabadságolások alkalmával sok magyar fogyasztó utazik repülővel külföldre, ezért kiemelten fontos, hogy a fogyasztók tudjanak arról, hogy milyen jogaik vannak, ha például törlik a légi járatukat vagy elveszik a csomagjuk. Az Európai Unióban egységes szabályok vonatkoznak a visszautasított beszállás, a járatkésés, a járattörlés és a csomagkárok esetére, amelyek pontos gyakorlati értelmezése sok véleménykülönbséget és vitát szül az érintett utasok és a légitársaságok között.

A légi utasok jogainak, ismereteinek szélesítése érdekében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő

Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) egy európai uniós kampány keretében 2013. június 26-án tájékoztató napot tart a légi utasok jogairól a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A és 2B Termináljainak check-in területe mellett.

Az EFK munkatársai a légiutas jogokról szóló tájékoztatással, valamint angol és magyar nyelvű kiadványok átadásával fogják az utasok figyelmét felhívni az őket megillető jogokra.

Az egységes szabályok ellenére az utas számára sok esetben nehéz eligazodni abban is, hogy a konkrét panasszal a fogyasztónak melyik tagállam hatóságához, illetve panaszkezelő vagy vitarendező fórumához célszerű fordulnia, így a megfelelő fórumról az EFK szintén érdemi információval tud szolgálni a fogyasztók számára.

A fogyasztói jogokról és segítségnyújtó fórumokról szóló tájékoztatás mellett az EFK ingyenes érdemi jogi segítséget is nyújt a magyar fogyasztóknak a külföldi (valamely uniós tagállamban, Izlandon vagy Norvégiába honos) légitársaságokkal kapcsolatos panaszaik, jogvitáik rendezésének és követeléseik érvényesítésének megkísérléséhez. A segítségnyújtás során az EFK a külföldi társszervezeteivel való együttműködés útján a felek közötti panasz békés rendezésének előmozdítását, azaz egy egyezség elérését kísérli meg, és ily módon lehetővé teszi egy hosszan tartó és költséges határon átnyúló bírósági pereskedés esetleges elkerülését.

A légiközlekedés mellett az EFK ingyenes közreműködése bármilyen tárgyú, az EU-ban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szembeni panasz esetén is kérhető, így a Központ munkatársai többek között a külföldi szállásfoglalással, a szállás minőségével, az autóbérléssel, valamint a vasúti vagy buszos utazással kapcsolatban is segíthetnek a sérelmet szenvedett fogyasztók számára.

Az EFK működéséről és a légi utasok jogairól, a turizmussal kapcsolatos hasznos fogyasztóvédelmi tudnivalókról bővebb információ található a www.magyarefk.hu honlapon.

A sajtó képviselői további információért dr. Kriesch Attilához (info@magyarefk.hu; 06-1-459-49-39; 06-20-585-38-49), az Európai Fogyasztói Központ igazgatójához fordulhatnak.

 

Hozzászólások  

 
0 #1 Török István 2013-07-05 08:13
Jó napot kivánok

Szeretném kérni a segítségüket.
Itt ülünk a Liszt Ferenc reptéren és a 08:30 ra kiirt repülőgépünk indulását 14:30 ra tették át előreláthatólag.
BUD-HRG vonalon repülünk majd (remélem) a SM3652 járattal.
Az utazás a Karthago tours szervezésében történik.
Jár e nekünk valamilyen kártérités ???

Köszönettel
Idézet
 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.