RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek EFK ismertsége nő

EFK ismertsége nő

Növekvő ismertség és hatékony panaszkezelés - az Európai Fogyasztói Központ 2013. évi eredményei

2013. szeptember közepéig a tavalyi év azonos időszakához képest 19%-kal nőtt (2013-ban 286 db, 2012-ben 240 db) a magyar fogyasztók által az Európai Fogyasztói Központhoz benyújtott határon átnyúló, az Európai Unió más tagállamában, Izlandon, illetve Norvégiában székhellyel rendelkező vállalkozásokat érintő panaszok száma.

A megnövekedett panaszszám egyrészt a magyar fogyasztók határon átnyúló vásárlásainak növekedésére is visszavezethető, másrészt pedig azt is mutatja, hogy a hazai fogyasztók egyre szélesebb köre szerez tudomást arról, hogy külföldi vállalkozással szembeni panasz esetén is létezik egy számukra ingyenesen érdemi jogi segítséget nyújtó fórum.

Az EFK közreműködésével elkerülhető egy esetleges költséges és hosszadalmas határon átnyúló bírósági pereskedés, valamint megállapodás, egyezség jöhet létre a vitában érintett felek között, amely ily módon a fogyasztói panasz tényleges rendezését, megoldását jelentheti.

Az EFK 2013-ban mindez idáig nagyságrendileg 10.250.000,- Ft összegben érvényesítette sikeresen az európai (magyar és más uniós) fogyasztók határon átnyúló ügyletekből eredő vagyoni igényeit, amely összegből 7.142.000,- Ft visszaszerzése a magyar fogyasztók panaszainak megoldásából származott. Ez az összeg, amelyet az EFK érdemi segítségének köszönhetően ténylegesen visszakaptak a fogyasztók, azaz ügyeikben kompromisszum jött létre, és elkerülhetővé vált egy hosszadalmas bírósági eljárás.

A ténylegesen visszaszerzett összeg mellett jelentős a nem számszerűsíthető, egyéb jogérvényesítési (fordítási költség, ügyvédi munkadíj, külföldi pereskedés költsége, stb) költség is, amelyet a fogyasztók a sikeresen megoldott ügyeknek köszönhetően el tudtak kerülni.

Fontos tudni, hogy az EFK közreműködése bármilyen tárgyú, termékértékesítéssel vagy szolgáltatásnyújtással kapcsolatos határon átnyúló panasz esetén kérhető. A fogyasztói panaszok leggyakrabban az alábbi területeket érintették:

  • A légiközlekedésben résztvevő utasok jogai, a légiközlekedés feltételei (késés, járattörlés, elveszett poggyászok, speciális szolgáltatások, foglalási feltételek, szerződési feltételek, stb);
  • Internetes vásárlásokkal kapcsolatos, valamint internetes szolgáltatásokból (online fizetési megoldások, online árverések, internetes játékok stb) eredő szerződéses panaszok (nemteljesítés, hibás teljesítés, garanciális-jótállási jogok, elállási jog, stb);
  • Hagyományos, üzletben történő vásárlások (hibás teljesítés, garanciális-szavatossági jogok, stb);
  • Autóbérlés;
  • Mobiltelefonokra letölthető tartalmak (emelt díjas hírközlési szolgáltatások), elektronikus hírközlési szerződések;
  • Üdülési jog (timeshare);
  • Utazási szerződések, szállásfoglalás, a szállás minősége;
  • Lakásbérlés;
  • Távolsági autóbusz- és vasúti közlekedést érintő panaszok;
  • Vállalkozási szerződések;
  • Egészségügyi (jellemzően fogászati) szolgáltatások.
 

Hozzászólások  

 
0 #2 Kenton 2017-05-16 01:05
I leave a response each time I like a article on a site or I have something to contribute to the conversation. Usually it's triggered by the passion displayed in the post I read.
And after this article EFK ismertsége nő. I was moved enough
to drop a thought :-P I actually do have 2 questions for you if you usually do
not mind. Is it only me or does it look as if like a few of these comments look
like left by brain dead people? :-P And, if you
are posting on other online social sites, I would like to keep up with everything fresh you have to post.
Would you list all of all your public sites like your linkedin profile, Facebook
page or twitter feed?

My weblog ... leather cleats adidas; http://organicoutfit2128.snack.ws/physical-therapy-after-bunion-and-hammertoe-surgery.html: http://organicoutfit2128.snack.ws/physical-therapy-after-bunion-and-hammertoe-surgery.html,
Idézet
 
 
0 #1 Rory 2017-05-16 00:44
I leave a comment each time I like a article on a website or if I have
something to valuable to contribute to the discussion. Usually it
is caused by the fire displayed in the post I read. And after this article EFK ismertsége nő.
I was moved enough to post a thought :-) I do have
a few questions for you if it's allright. Is it simply me or does it give the impression like a few of these comments look like they are coming from brain dead individuals?
:-P And, if you are posting at other places, I'd like to
keep up with anything new you have to post. Could
you make a list every one of your communal sites like your Facebook page, twitter feed,
or linkedin profile?

my website: lower back pain manhattan, subsequentlexic 60.exteen.com: http://subsequentlexic60.exteen.com,
Idézet
 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.