RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Ciprusi vendégek az Európai Fogyasztói Központnál

Ciprusi vendégek az Európai Fogyasztói Központnál

2013. november 26-27-én az Európai Fogyasztói Központok Hálózata ciprusi szervezetének 2 munkatársa szakmai tanulmányút keretében látogatott el a magyarországi Európai Fogyasztói Központhoz.

A résztvevők véleményt cseréltek a Hálózat működésének aktuális kérdéseiről, a határon átnyúló fogyasztói panaszok kezeléséről és a legjobb gyakorlatokról. Az EFK-k munkájának kiemelt részét képezi a fogyasztók tájékoztatása és a fogyasztói tudatosság növelése, így élénk beszélgetés zajlott a résztvevők között a központok által végzett tájékoztatási, kommunikációs és honlapfejlesztési tevékenységekről.

Ezen túlmenően mindkét EFK bemutatta a befogadó intézményének működését a fogyasztóvédelem területén, valamint a saját országuk fogyasztóvédelmi rendszerét. A ciprusi szakemberek rendkívül fogyasztóbarátnak tartották a Magyarországon az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásra vonatkozó szabályozást, továbbá kiemelt figyelemmel hallgatták a magyar EFK befogadó intézménye, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság új kezdeményezéseinek bemutatását, különösen az „Okosotthon” és az „Okoskosár”, valamint a „Fogyasztóbarát vállalkozás” és a pozitív lista iránt mutattak fokozott érdeklődést. Megjegyezték, hogy e kezdeményezéseket hazájukban is követendő példaként fogják ismertetni.

Összességében szakmailag egy rendkívül hasznos tapasztalatcserére került sor a ciprusi és a magyar szakemberek között, amely hozzájárul a határon átnyúló fogyasztói panaszok hatékony kezeléséhez, valamint a magyar és a ciprusi EFK közötti szakmai munkakapcsolat további erősödéséhez.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.