Ciprusi vendégek az Európai Fogyasztói Központnál
2013. november 26-27-én az Európai Fogyasztói Központok Hálózata ciprusi szervezetének 2 munkatársa szakmai tanulmányút keretében látogatott el a magyarországi Európai Fogyasztói Központhoz.
A résztvevők véleményt cseréltek a Hálózat működésének aktuális kérdéseiről, a határon átnyúló fogyasztói panaszok kezeléséről és a legjobb gyakorlatokról. Az EFK-k munkájának kiemelt részét képezi a fogyasztók tájékoztatása és a fogyasztói tudatosság növelése, így élénk beszélgetés zajlott a résztvevők között a központok által végzett tájékoztatási, kommunikációs és honlapfejlesztési tevékenységekről.
Ezen túlmenően mindkét EFK bemutatta a befogadó intézményének működését a fogyasztóvédelem területén, valamint a saját országuk fogyasztóvédelmi rendszerét. A ciprusi szakemberek rendkívül fogyasztóbarátnak tartották a Magyarországon az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásra vonatkozó szabályozást, továbbá kiemelt figyelemmel hallgatták a magyar EFK befogadó intézménye, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság új kezdeményezéseinek bemutatását, különösen az „Okosotthon” és az „Okoskosár”, valamint a „Fogyasztóbarát vállalkozás” és a pozitív lista iránt mutattak fokozott érdeklődést. Megjegyezték, hogy e kezdeményezéseket hazájukban is követendő példaként fogják ismertetni.
Összességében szakmailag egy rendkívül hasznos tapasztalatcserére került sor a ciprusi és a magyar szakemberek között, amely hozzájárul a határon átnyúló fogyasztói panaszok hatékony kezeléséhez, valamint a magyar és a ciprusi EFK közötti szakmai munkakapcsolat további erősödéséhez.