Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Főoldal Sajtószoba - Hírek Online játékok és fogyasztói panaszok – fontos a körültekintés

Online játékok és fogyasztói panaszok – fontos a körültekintés

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az internethasználók körében az ún. böngésző alapú internetes játékok. A növekvő felhasználószám és a beérkezett határon átnyúló fogyasztói panaszok miatt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) fontosnak tartja felhívni a fogyasztók figyelmét az alapvető tudnivalókra.

Tudni kell, hogy az online játékok nagy részét nem magyar, hanem külföldi cégek üzemeltetik. Tehát bár lehet, hogy a játékkal magyar nyelven játszhatunk, előfordulhat, hogy egy felmerülő probléma esetén kizárólag idegen nyelven érhető csak el a cég ügyfélszolgálata, így az esetleges panasztétel és igényérvényesítés is nehézségekbe ütközhet.

Az online játékok esetében szintén különösen ajánlott tisztában lenni az általunk használt szolgáltatás igénybevételének feltételeivel. Az EFK tapasztalatai szerint a szolgáltatók általános szerződési feltételei (ÁSZF) az egyes felhasználási szabályokon túl (pl.: egy IP címről csak egy játékos használhatja a játékot) tartalmazzák azokat a magatartási szabályokat is, melyeket a játékosoknak a játék használatakor, valamint az egymással történő kommunikációban (chat) be kell tartaniuk. A szabályok betartását ellenőrző moderátorok (akik sok esetben maguk is játékosok) a belső szabályok megsértése miatt akár ki is zárhatják a felhasználókat a játékból.

A böngésző alapú játékok zöme ingyenes a felhasználók számára, azonban rendszerint a felhasználók díj ellenében prémium tárgyakat, az előrejutásban, fejlődésben segítő elemeket vásárolhatnak magunknak. Ebben a tekintetben érdemes végiggondolni, hogy mi az az összeg, melyet a szórakozás ezen formájára még túlzott anyagi kiadás nélkül vállalni tudunk. Az ilyen extra szolgáltatásokat és játékelemeket nem megvásároljuk a hagyományos értelemben, hanem azokon – jellemzően meghatározott időre – csak használati jogot kapunk. E körben is fontos a magatartási szabályok betartása, mivel azok megszegése miatti kizárás esetén a prémium elemeket sem tudjuk használni.

A fizetési módok tekintetében ajánlott előnyben részesíteni a bankkártyás vásárlást, mivel probléma esetén a számlavezető banknál bizonyos feltételekkel egy speciális eljárás keretében adott esetben visszaigényelhető a kifizetett összeg.

A fenti tanácsok megfogadása hozzájárulhat ahhoz, hogy kellemetlenségek és esetleges anyagi veszteségek nélkül tudjuk használni az online játékok szolgáltatásait. Amennyiben egy fogyasztónak nem Magyarországon, hanem valamely másik európai uniós tagállamban, valamint Izlandon vagy Norvégiában székhellyel rendelkező vállalkozással, szolgáltatóval szemben keletkezik határon átnyúló panasza, a panasz megoldása érdekében javasolt az EFK (www.magyarefk.hu) ingyenes szakmai, jogi segítségét kérni a felek közötti egyezség, megállapodás elérésének megkísérlése.

További információ a sajtó képviselői részére:

dr. Kriesch Attila
főosztályvezető-igazgató
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság – Európai Fogyasztói Központ
info@magyarefk.hu
459-49-39

 
Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.