RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Sajtótájékoztató a nyári fogyasztóvédelmi tevékenységekről

Sajtótájékoztató a nyári fogyasztóvédelmi tevékenységekről

Sajtótájékoztató a nyári fogyasztóvédelmi tevékenységekről – az Európai Fogyasztói Központ továbbra is segít

2014. június 4-én közös sajtótájékoztatót tartott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a hatóság szervezetében működő, a határon átnyúló fogyasztóvédelemben fontos szerepet betöltő Európai Fogyasztói Központ (EFK).

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az NFH és a megyei (fővárosi) kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei a héten megkezdték szokásos nyári idegenforgalmi főszezoni ellenőrzéseiket. Dr. Kathi Attila az NFH Stratégiai Kabinetjének vezetője kiemelte, hogy az idei évben a megszokott ellenőrzési területek – a vendéglátóhelyek, szórakozóhelyek, a gyermekek által használt játék- és sporteszközök – mellett a hatóság kiemelt szerepet szán a rendezvényekre kitelepült egységek és a taxi-szolgáltatás ellenőrzésére.

A már hagyományosnak mondható témavizsgálat fő célja, hogy a hatóság ellenőrzéseivel biztosítsa a nyári időszakban a fogyasztók, turisták által gyakrabban felkeresett vendéglátó-ipari egységekre, idegenforgalmi szolgáltatókra vonatkozó jogszabályi kötelezettségek betartását, elősegítve ezzel a fogyasztók vagyoni érdekeinek védelmét, valamint a megfelelő tájékoztatáshoz fűződő jogukat.

A témavizsgálat elsősorban a sok vendéget vonzó vízparti nyaralóhelyek, strandok, wellness és gyógyturisztikai helyek, városközpontok vendéglátó-ipari egységeinek ellenőrzésére koncentrál, kiemelt figyelmet fordítva arra, hogy hazánkban immáron minden évben megrendezésre kerül több nemzetközi hírű fesztivál is (Sziget, Volt, Balaton Sound, stb.), melyeken egyre több hazai, illetve külföldi fogyasztó is részt vesz, ezáltal növelve a bel- és külföldi vendégforgalmat. A vizsgálat érinti továbbá a különféle rendezvényekre, vásárokra, helyi fesztiválokra kitelepült kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységek, valamint a személytaxi-szolgáltatás ellenőrzését is.

Dr. Kriesch Attila, az Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója elmondta, hogy a nyári szabadságolások alkalmával sok magyar fogyasztó utazik repülővel külföldre, foglal külföldi szállást vagy bérel külföldön gépjárművet, ezért kiemelten fontos, hogy a fogyasztók tudjanak arról, hogy milyen jogaik vannak, valamint milyen Magyarországi fórumhoz fordulhatnak, ha külföldi vállalkozással szemben merül fel valamilyen problémájuk a nyaralás során.

Az EFK a fogyasztói jogokról szóló tájékoztatás mellett ingyenes érdemi jogi segítséget is nyújt a magyar fogyasztóknak a külföldi (valamely másik uniós tagállamban, Izlandon vagy Norvégiába honos) vállalkozással, szolgáltatóval kapcsolatos panaszaik, jogvitáik megkísérléséhez. A segítségnyújtás során az EFK a külföldi társszervezeteivel való együttműködés útján a felek közötti panasz békés rendezésének előmozdítását, azaz egy egyezség elérését kísérli meg, és ily módon lehetővé teszi egy hosszan tartó és költséges határon átnyúló bírósági pereskedés esetleges elkerülését.

Az EFK ingyenes közreműködése bármilyen tárgyú, az EU-ban, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozással szembeni határon átnyúló panasz esetén kérhető, így a Központ többek között a légiközlekedéssel, a külföldi szállásfoglalással, a szállás minőségével, az autóbérléssel, a külföldön vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésével, valamint a vasúti vagy buszos utazással kapcsolatban is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztók számára. Az EFK az info@magyarefk.hu és a www.magyarefk.hu honlapon érhető el.

 

Forrás: www.nfh.hu

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.