RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek SAJTÓMEGHÍVÓ

SAJTÓMEGHÍVÓ

S A J T Ó M E G H Í V Ó

A légi utasok jogait népszerűsítő tájékoztató kampánnyal kapcsolatos sajtótájékoztatóra


A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és az Európai Fogyasztói Központ Magyarország „Törölték a járatom, elveszett a poggyászom, mit tehetek? – a légi utasoknak is vannak jogai” címmel sajtótájékoztatót tart, amelyre ezúton tisztelettel meghívom.

Időpont: 2015. június 30. (kedd) 10 óra

Helyszín: Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, SkyCourt, Konferencia Központ 2-es Tárgyaló

A sajtótájékoztatón részt vesz:

1.    Koszorús László Gáspár fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
2.    Kiss Anita szóvivő, Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
3.    dr. Kriesch Attila igazgató, Európai Fogyasztói Központ Magyarország


A sajtótájékoztató témája:

Tájékoztató kampány a légi utasok jogairól

A nyári szabadságolások alkalmával sok magyar fogyasztó utazik repülővel külföldre, ezért kiemelten fontos, hogy a fogyasztók tudjanak arról, hogy milyen jogaik vannak, ha például törlik a légi járatukat, késik a járatuk vagy elveszik a csomagjuk. Az Európai Unióban egységes szabályok vonatkoznak a visszautasított beszállás, a járatkésés, a járattörlés és a csomagkárok esetére, amelyek gyakorlati értelmezése sok vitát és fogyasztói panaszt eredményez az érintett utasok és a légitársaságok között.

A fogyasztók légiközlekedéssel kapcsolatos jogainak, ismereteinek szélesítése érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium irányítása alatt álló Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő



Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) 2015. június 30-án tájékoztató napot tart a légi utasok jogairól a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2A és 2B Termináljainak check-in területe mellett.



Az EFK munkatársai a légi utas jogokról szóló tájékoztatással, valamint angol és magyar nyelvű kiadványok átadásával fogják az utasok figyelmét felhívni az őket megillető jogokra.

Az utasoknak sok esetben nehéz eligazodni, hogy konkrét panaszukkal melyik tagállam hatóságához, illetve panaszkezelő vagy vitarendező fórumához célszerű fordulniuk, így a megfelelő segítségnyújtó fórumról az EFK részletes információval tud szolgálni számukra. A fogyasztói jogokról és segítségnyújtó fórumokról szóló tájékoztatás mellett az EFK ingyenes, érdemi jogi segítséget is nyújt a magyar fogyasztóknak a külföldi (valamely uniós tagállamban, Izlandon vagy Norvégiába honos) légitársaságokkal kapcsolatos panaszaikban.

Kérjük, hogy a sajtótájékoztatót részvételével megtisztelni szíveskedjék.

További információk a sajtó képviselői részére:


dr. Kriesch Attila
főosztályvezető-igazgató
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság – Európai Fogyasztói Központ
info@magyarefk.hu   
06-1-459-49-39
06-20-585-38-4906-20-585-3849
www.magyarefk.hu


Budapest, 2015. június 29.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.