RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek A SkyGreece légitársaság működésének átmeneti leállásával kapcsolatos fontos fogyasztóvédelmi információk

A SkyGreece légitársaság működésének átmeneti leállásával kapcsolatos fontos fogyasztóvédelmi információk

A SkyGreece görög légitársaság 2015. augusztus 28-án a honlapján közzétett közleményében (www.skygreece.com, azonban az oldal jelenleg nem elérhető.) tájékoztatta az utasait, hogy a görög gazdasági válság következtében felmerült pénzügyi gondok miatt a légitársaság ideiglenesen nem üzemeltet járatokat. A közlemény szerint a SkyGreece munkatársai folyamatosan azon dolgoznak, hogy megoldják a problémákat, és arra számítanak, hogy a légitársaság hamarosan ismét légijáratokat tud közlekedtetni.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország szeretné tájékoztatni az érintett utasokat, hogy a légi utas jogokat szabályozó 261/2004/EK rendelet 5. cikke járattörlés esetére előírja, hogy az érintett utasoknak az üzemeltető légifuvarozó köteles a jegy árának vételi ár szerinti visszatérítését vagy összehasonlítható szállítási feltételek mellett átfoglalást felajánlani, amely lehetőségek közül az utas jogosult választani.

Fontos megjegyezni, hogy elképzelhető, hogy a légitársaság leállása miatt az utasok részére nem fognak átfoglalási lehetőséget felajánlani, így a jegyárvisszatérítés mellett az utasoknak maguknak kell gondoskodniuk új repülőjegy vásárlásáról. A jegyek árának visszatérítésével kapcsolatban érdemes tudni, hogy azok, akik jegyértékesítő, közvetítő vállalkozás (pl: utazási iroda) útján vették meg a jegyeket, és járatukat a légitársaság törölte, ők a visszatérítést is az értékesítőn keresztül igényelhetik.

Felhívjuk azon utasok figyelmét, akik jegyüket bankkártyával fizették ki, hogy javasolt felkeresni a kártyakibocsátó bankot és úgynevezett „chargeback” eljárás keretében kérni a járattörlés miatt kifizetett jegy vételárának visszatérítését. A „chargeback” eljárás lényege az, hogy a bank egy már végrehajtott terhelést a számlatulajdonos utasítására visszavon. Az eljárás részleteiről és megindításának feltételeiről a számlavezető bank tud bővebb információval szolgálni.

Továbbá járattörlés esetén bizonyos feltételek fennállásakor a fogyasztóknak joguk van az üzemeltető légifuvarozó általi kártalanításhoz (távolságtól függően: 250, 400 vagy 600 EUR összegben) is a rendelet 7. cikkével összhangban.

Az Európai Fogyasztói Központ azt javasolja az utasoknak, hogy folyamatosan kísérjék figyelemmel a légitársaság honlapját és a foglalás során a kapcsolattartásra megadott e-mail címre a légitársaságtól érkező üzeneteket. A légi utasok jogairól bővebb információ az Európai Fogyasztói Központ honlapján érhető el: http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/legi-utasok-jogai.html.

Emellett amennyiben magyarországi lakóhelyű fogyasztónak a SkyGreece légitársaság leállásra tekintettel vagyoni igénye merült fel a légitársasággal szemben például jegyárvisszatérítés, törlés miatti kártalanítás, átfoglalás okozta vagy a várakozás során felmerült többletköltségek miatt, és a panaszt a görög légitársasággal nem sikerül közvetlenül rendezni, javasolt az Európai Fogyasztói Központ ingyenes szakmai-jogi segítségét kérni. Az Európai Fogyasztói Központ tájékoztatást és ingyenes jogi segítségét nyújt a más EU-s tagállamban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozásokkal szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszok rendezésének, valamint a vagyoni igények és a fogyasztói jogok érvényesítésének megkísérlése érdekében. A központ közreműködésével elkerülhető egy esetleges külföldi céggel szembeni hosszadalmas határon átnyúló bírósági pereskedés, valamint megállapodás, egyezség jöhet létre a vitában érintett felek között.

Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu
e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni.


 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.