RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Beszüntette működését az észt légitársaság (Estonian Air)

Beszüntette működését az észt légitársaság (Estonian Air)

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) az észt társközpontjától (http://www.consumer.ee/public/reisijale_ENG.pdf) értesült arról, hogy az Estonian Air észt nemzeti légitársaság 2015. november 8-án törölte járatait, és beszüntette működését.


A légitársaság leállásával, valamint a repülőjegyek átfoglalásával, illetve visszatérítésével kapcsolatos részletes információk angol nyelven megtalálhatók a légitársaság honlapján (www.estonian-air.ee), a legfontosabb tudnivalókat és az észt fogyasztói központtól kapott információkat pedig az alábbiakban foglaljuk össze.

Ismereteink szerint azon utasokat, akik az észt légitársaság november 8. és 10. között közlekedő járatára rendelkeztek foglalással, és jegyüket az észt légitársaságnál vagy utazási irodában vásárolták, más járatokra foglalták át. Az új foglalás visszaigazolását az érintettek e-mailben vagy SMS-ben kapták meg az Estravel észt utazási irodától, amely a törölt jegyek átfoglalásának, valamint a jegyár visszatérítések intézésére lett kijelölve. Az észt légitársaság valamely november 8-a és 10-e között közlekedő járatára másik légitársaságnál (pl. SAS, KLM, Brussels Airlines stb.) megvásárolt jegy esetén a jegy továbbra is érvényes volt és a jegykiállító légitársaság döntött arról, hogy átfoglalást vagy visszatérítést ajánl fel az érintett utasnak, ezzel kapcsolatban tehát az adott légitársaságnál szükséges érdeklődni.

Azoknak az utasok, akiknek az eredeti menetrend szerint november 11-én vagy ezt követően induló Estonain Air járatra volt repülőjegyük, és jegyüket az észt légitársaságnál vagy utazási irodán keresztül vásárolták (azaz a jegy száma 960 kódszámmal kezdődik), Ők a társaság honlapján található információk szerint visszakapják majd a kifizetett jegyárat, mivel a járatok törlésre kerültek. Ez tehát azt jelenti, hogy ebben az esetben nem történik átfoglalás, így amennyiben az utas mégis el kíván utazni a kiválasztott célállomásra, akkor egy másik légitársaság járatára kell jegyet váltania. Fontos kiemelni, hogy a jegyárvisszatérítés iránti igényeket legkésőbb 2016. február 8-ig a légitársaság honlapján keresztül kell bejelenteni: www.estonian-air.ee. Érdemes tudni, hogy a jegyárak visszafizetésére december 11-től kezdődően kerül majd sor.

Amennyiben az észt légitársaság november 11-én vagy ezt követő időpontban induló járatára szóló repülőjegyet az utas másik légitársaságtól vásárolta, akkor ez a légitársaság nyújt majd tájékoztatást arról, hogy az érintett utasnak átfoglalást vagy visszatérítést ajánl fel. Ilyen jellegű kérdés esetén tehát ahhoz a légitársasághoz kell fordulni, amelyik a kérdéses jegyet értékesítette.

Az észt fogyasztói központ tájékoztatása szerint november 10-től az észt Fogyasztóvédelmi Testület erre a célra létrehozott külön e-mail címén (EA@TKA.ee) vagy a +372 6 201 707 telefonszámon keresztül további felvilágosítás kérhető a légitársaság leállásáról, valamint a jegyár visszatérítésekről.
 
Amennyiben magyarországi lakóhelyű fogyasztónak az Estonian Air légitársaság leállásra tekintettel vagyoni igénye merül fel a légitársasággal szemben például jegyárvisszatérítés hiánya miatt, javasolt az Európai Fogyasztói Központhoz fordulni. Az Európai Fogyasztói Központ tájékoztatást és ingyenes jogi segítségét nyújt a más EU-s tagállamban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozásokkal szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszok rendezésének, valamint a vagyoni igények és a fogyasztói jogok érvényesítésének megkísérlése érdekében. A központ közreműködésével elkerülhető egy esetleges külföldi céggel szembeni hosszadalmas határon átnyúló bírósági pereskedés, valamint megállapodás, egyezség jöhet létre a vitában érintett felek között.

Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni. A légi utasok jogairól bővebb információ az Európai Fogyasztói Központ honlapján érhető el: http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/legi-utasok-jogai.html

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.