RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Problémák határon átnyúló online jegyvásárlás esetén?Külföldi cégekkel szemben felmerült fogyasztói panaszok esetén segít az Európai Fogyasztói Központ

Problémák határon átnyúló online jegyvásárlás esetén?Külföldi cégekkel szemben felmerült fogyasztói panaszok esetén segít az Európai Fogyasztói Központ

A hazánkban vagy külföldön megrendezésre kerülő szabadidős rendezvényekre, koncertekre és sporteseményekre sok külföldi székhelyű online jegyértékesítő vállalkozás is árul belépőjegyeket. Azonban előfordulhat, hogy a külföldi cég nem küldi meg a vásárló részére a jegyeket az esemény kezdetéig vagy hamis jegyeket értékesít, így a várt élmény meghiúsulása mellett az esemény helyszínére történő kiutazás és szállásfoglalás költsége is a fogyasztó káraként jelentkezhet.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) tapasztalatai szerint a határon átnyúló online jegyvásárlások során gyakran előforduló problémák és fontos tudnivalók körében az alábbiakra szükséges felhívni a fogyasztók figyelmét:

  • A külföldi webáruházban, közvetítő oldalakon vásárolt jegyekkel kapcsolatos probléma esetén fogyasztói jogaink érvényesítése nehézségekbe ütközhet, és a kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek.
  • Javasolt, hogy kizárólag hivatalosan kijelölt viszonteladóktól, jegyirodáktól vásároljuk meg a jegyeket. A hivatalos jegyértékesítő pontokról és weboldalakról a rendezvény vagy sportesemény szervezőjénél (pl: honlapján) tájékozódhatunk.
  • Óvakodjunk az olyan weboldalaktól, amelyek arról próbálnak meggyőzni minket, hogy náluk még kapható jegy – általában az eredeti ár többszöröséért – olyan eseményre, melyekre hivatalosan már az összes elkelt. Ilyen esetekben az eladók általában azt ígérik, hogy a jegyet rövid idővel az esemény előtt küldik meg a vásárlónak, vagy pedig a helyszínen adják át részére. Utóbbi esetben többszöri ígérgetés ellenére a jegyet gyakran nem kapja meg a helyszínre kiutazó fogyasztó, az eladó pedig elérhetetlen lesz.
  •  Fontos tudni, hogy belépőjegy online megvásárlása esetén a fogyasztót nem illeti meg jogszabály alapján elállási jog, azaz a jegyvásárlás után nem gondolhatjuk meg magunkat, és nem kérhetjük vissza a jegy árát, ha mégsem tudunk elutazni a rendezvényre. 
  • A szervező döntése alapján a megvásárolt jegyek továbbértékesítésének is szigorú szabályai lehetnek, amelyek be nem tartása a jegy érvénytelenségét és a rendezvényre való bejutás meghiúsulását is eredményezheti.
  • A fenti tanácsok hasznosak lehetnek a 2016-os év egyik nagy érdeklődésre számot tartó sporteseményével, a franciaországi labdarúgó Európa-bajnoksággal kapcsolatban is. A jegyvásárlásra és a jegyek továbbértékesítésre vonatkozó tudnivalók és szabályok megtalálhatók az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) honlapján, a http://www.uefa.com/uefaeuro/ticketing/faq/index.html oldalon.

Amennyiben valamilyen probléma merül fel egy külföldi jegyértékesítő portálon vásárolt belépőjeggyel kapcsolatban, a fogyasztó az Európai Fogyasztói Központhoz (www.magyarefk.hu) fordulhat tanácsért és ingyenes segítségért a panasz rendezése érdekében. A magyar fogyasztók akkor kérhetik a központ közreműködését, amikor a panasszal érintett külföldi vállalkozás nem Magyarországon, hanem valamely másik európai uniós tagállamban, valamint Izlandon vagy Norvégiában rendelkezik székhellyel.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.