RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Megkezdődtek a nyári idegenforgalmi fogyasztóvédelmi ellenőrzések

Megkezdődtek a nyári idegenforgalmi fogyasztóvédelmi ellenőrzések

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a nyári hónapokban is kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a vendéglátóhelyek, idegenforgalmi szolgáltatók betartsák a szabályokat. A fogyasztóvédelmi hatóság célzott ellenőrzéseket tart annak érdekében, hogy a belföldi vendégek és a külföldi turisták időtöltése gondtalan legyen.

A nyári idegenforgalmi szezonban, június 6-ától folyamatosak az ellenőrzések elsősorban a fesztiválokon és különböző rendezvényeken. Az ellenőrzések egyebek mellett kiterjednek az egyes idegenforgalmi szolgáltatásokra és az árfeltüntetésre.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelő helyettes államtitkár kiemelte: „A mindenkori fogyasztóvédelmi politikának magas szintű védelmet kell biztosítania valamennyi fogyasztó számára, ezen belül is külön figyelmet fordítunk a kiszolgáltatottabb helyzetben lévő, kevésbé tudatos fogyasztókra, kiemelten a fiatalkorúakra”.

Az ellenőrzések további helyszínei a strandok, élményfürdők, wellness és gyógyturisztikai létesítmények, a különböző gasztronómiai, szabadidős és kulturális rendezvények, az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó-ipari egységek.

A hazánkban nyaralók védelmét szolgáló hatósági ellenőrzések mellett a tárcának és a fogyasztóvédelmi hatóságnak a külföldön vakációzó magyarok védelme is fontos. A nyári szabadságolások alkalmával ugyanis sokan utaznak repülővel külföldre, foglalnak szállást vagy bérelnek gépjárművet. Ezért elengedhetetlen, hogy az utazók tudjanak arról, milyen jogaik vannak, hova fordulhatnak, ha külföldi vállalkozással szemben merül fel valamilyen problémájuk az üdülés során.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által működtetett Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) a fogyasztói jogokról szóló tájékoztatás mellett ingyenes érdemi és jogi segítséget nyújt a magyar fogyasztóknak, ha valamely másik uniós tagállamban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással, szolgáltatóval kapcsolatban van panaszuk. Többek között a légiközlekedéssel, a vasúti vagy buszos utazással, az autóbérléssel, a külföldi szállásfoglalással, a szállás minőségével, a külföldön vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében való közreműködésért érdemes a központhoz fordulniuk. Az EFK-val az info@magyarefk.hu e-mail címen és a www.magyarefk.hu honlapon lehet felvenni a kapcsolatot.

A fogyasztóvédelemért felelős fejlesztési tárca és a hatóság bízik benne, hogy az ellenőrzések pozitív eredménnyel zárulnak és elősegítik a hazai és a külföldi pihenni vágyók nyugodt és kellemes időtöltését.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.