Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Főoldal Sajtószoba - Hírek Az Európai Fogyasztói Központ fogyasztóvédelmi tanácsai a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók számára

Az Európai Fogyasztói Központ fogyasztóvédelmi tanácsai a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók számára

Elérkezett a nyár és június 10-én kezdetét veszi a 2016-os franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság, amelyen a magyar labdarúgó-válogatottnak is szurkolhatunk. A magyar csapat EB-re történő kijutása miatt várhatóan sok magyar szurkoló utazik Franciaországba, így fontos, hogy tudjunk arról, hogy milyen jogaink vannak a külföldi vállalkozásokkal, szolgáltatókkal szemben felmerült panaszok esetén, azokat milyen módon gyakorolhatjuk hazaérkezésünk után, és hol kaphatunk érdemi segítséget a panaszok rendezéséhez.

Az esemény helyszínére bizonyára sokan utaznak repülővel, foglalnak közvetlenül vagy közvetítőn keresztül franciaországi szálláshelyet, vagy vásárolnak ajándékot egy külföldi üzletben. Elképzelhető, hogy a külföldi utazás vagy vásárlás sajnos mégsem úgy alakul, ahogy eltervezzük, mert például törlik a repülőjáratunkat vagy késik a repülőgépünk, elveszik a poggyászunk, rossz minőségű szállást kapunk vagy meghibásodik a külföldön vásárolt termék.

Amennyiben az érintett külföldi szolgáltatóval, vállalkozással a helyszínen nem tudtuk rendezni határon átnyúló panaszunkat, vagy később a panaszlevelünkre a vállalkozás nem válaszolt vagy elutasító választ adott, javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni.

Az Európai Fogyasztói Központ – amely az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának (ECC-Net) hazai tagja – ingyenes segítséget és tájékoztatást nyújt a termékértékesítésből vagy szolgáltatásnyújtásból eredő, az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozásokkal szembeni panaszok rendezésének, valamint a panaszból eredő követelés és jogok érvényesítésének megkísérlése érdekében. A központ közreműködésével elkerülhető egy külföldi céggel szembeni esetleges hosszadalmas határon átnyúló bírósági pereskedés, és megállapodás, egyezség jöhet létre a vitában érintett felek között.

Utazás előtt javasolt letölteni az ingyenesen és internet kapcsolat nélkül használható "ECC-Net: Travel" mobil alkalmazást, amely a külföldön minket megillető jogok érvényesítéséhez nyújt segítséget. Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás egy olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a turistákat a külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában. Az alkalmazás fogyasztóvédelmi jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén (magyar nyelven is), továbbá norvég és izlandi nyelven.

Az alkalmazás a következő oldalakról tölthető le:

Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

Apple:
https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562

Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/en-gb/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294-40d5-9ac0-644a7e734813

Szeretnénk továbbá felhívni a labdarúgó Európa-bajnokságra érkező szurkolók figyelmét arra, hogy mivel a mérkőzésekre szóló belépőjegyek vásárlásra, így a stadionokba történő beléptetésre is szigorú szabályok vonatkoznak, személyazonosító okmányát mindenki tartsa magánál, azt ugyanis a stadionba történő belépéskor ellenőrizhetik.

Fontos továbbá kiemelni, hogy az ilyen nagyszabású sportesemények gyakori velejárója, hogy a mérkőzések helyszínén olyan személyek kínálnak megvételre belépőjegyeket, akik a jegyek értékesítésére nem jogosultak. Az ilyen árusoktól történő vásárlás esetén nagy a veszélye annak, hogy a megvásárolt jegy nem érvényes, a rendezvényre nem tudunk bejutni, és utóbb – esetlegesen az eladó elérhetetlensége esetén – még a pénzünket sem kapjuk vissza. Mindezen csalódások és anyagi veszteségek elkerülése érdekében az Európai Fogyasztói Központ azt tanácsolja, hogy kerüljük az ilyen nem hivatalos értékesítési módokat.

Végezetül szükséges megjegyezni, hogy amennyiben a labdarúgó Európa-bajnokságra történő kiutazás megszervezése egy magyarországi székhelyű utazási irodán keresztül történt, úgy az utazási irodával szemben felmerülő kifogások tekintetében a fogyasztó a fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve az illetékes békéltető testülethez, bírósághoz fordulhat.

Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu e-mail címen lehet fordulni. Az utazást megelőzően pedig célszerű átolvasni az EFK www.magyarefk.hu honlapján található hasznos fogyasztóvédelmi tudnivalókat.

 
Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.