RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Felszámolási eljárás indult az utazásszervezéssel és utazásközvetítéssel foglalkozó német Unister cégcsoport több tagvállalkozásával szemben – az Európai Fogyasztói Központ tanácsai

Felszámolási eljárás indult az utazásszervezéssel és utazásközvetítéssel foglalkozó német Unister cégcsoport több tagvállalkozásával szemben – az Európai Fogyasztói Központ tanácsai

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) a német társközpontjától értesült arról, hogy a főleg repülőjegyek, szálláshelyek és utazási csomagok értékesítésének közvetítésével foglalkozó német Unister cégcsoporthoz tartozó cégek, így a  www.fluege.de, a www.vlucht24.nl, a www.fly.co.uk, a www.vuelo24.es és a www.hotelreservierung.de weboldalakat üzemeltető (UNISTER TRAVEL Betriebsgesellschaft mbH), a www.ab-in-den-urlaub-deals.de honlapot üzemeltető (a U-Deals GmbH), a www.airline-direct.de oldalt üzemeltető (Travel Viva GmbH), valamint a www.urlaubstours.de oldalon utazási csomagokat értékesítő (Urlaubstours GmbH) vállalkozásokkal szemben felszámolási eljárás indult.

A felsorolt német cégek többsége csak közvetítőként vett részt a weboldalakon kínált repülőjegyek, szálláshelyek lefoglalásában, így aki a kérdéses weboldalakon keresztül vásárolt, utazás előtt mindenképpen nézzen utána, hogy a repülőjegy árát vagy a szálláshely díját a szolgáltató (légitársaság, szálláshely) vagy a közvetítő cég vonta le. Amennyiben ugyanis a kifizetés a közvetítő német cég részére történt, elképzelhető, hogy az már nem jutott el légitársasághoz vagy szálláshelyhez, ezáltal előfordulhat, hogy nincs érvényes foglalásunk. A foglalásunkkal, annak érvényességével kapcsolatban javasolt közvetlenül a légitársaságnál vagy a szálláshelynél is még elutazás előtt érdeklődni.

Ugyanez vonatkozik a www.ab-in-den-urlaub-deals.de oldalon értékesített utazási voucherre is, mivel előfordulhat, hogy a közvetítő által kiállított utazásra jogosító utalvány értéke a szálláshely felé nem lett kifizetve, így azt a helyszínre érkezve nem lehet majd beváltani, és ekkor szembesülünk azzal, hogy a szálláshely a szállásdíj ismételt kifizetését kéri majd. A kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében még utazás előtt vegyük fel a kapcsolatot a szálláshellyel és érdeklődjünk az utazási voucher elfogadásával kapcsolatban.

A német fogyasztói központ tájékoztatása szerint az Urlaubstours GmbH www.urlaubstours.de weboldalán keresztül foglalt utazási csomagokkal kapcsolatban érdemes tudni, hogy a szervezett utazási formákról szóló 90/314/EGK irányelv vagyoni biztosítékra vonatkozó rendelkezése alapján a vonatkozó német jogszabály előírja az utazási csomagokat értékesítő németországi utazásszervező vállalkozások számára, hogy amikor a fogyasztó utazási csomagot foglal, a cég köteles átadni részére a megfelelő vagyoni biztosíték meglétére vonatkozó igazolást is. Amennyiben ez elmaradt, akkor haladéktalanul javasolt kapcsolatba lépni a vállalkozással, és kérni a hiányzó dokumentum kiállítását. Ennek akkor van jelentősége, amikor már az utazás során szembesülünk a vállalkozással szemben indult felszámolási eljárás következményeivel, így például esetleg azzal, hogy a megvásárolt repülőjegyünk nem érvényes, és mégsem tudunk elutazni. Ebben az esetben a vagyoni biztosítékról szóló igazoláson szereplő biztosítónál kell bejelenteni a kárigényt.

Szükséges rögzíteni, hogy a cégcsoportba tartozó, a http://www.vol24.fr, a www.vols24.fr, http://www.flug24.at, a http://www.flug24.de és a http://www.travel24.com oldalakat üzemeltető Travel24.com AG-t, valamint a www.ab-in-den-urlaub.de oldalt működtető ab-in-den-urlaub Betriebsgesellschaft mbH-t a felszámolási eljárás egyelőre nem érinti.

A német fogyasztói központtól kapott információk szerint az említett cégekkel szemben megindult felszámolási eljárás jelenleg a kezdeti szakaszban van. Bár ideiglenesen kineveztek egy felszámoló biztos (Prof. Dr. Lucas F. Flöther, cím: Nikolaistraße 3-5., 04109 Leipzig, Fax: 0049 341 65220111, e-mail: leipzig@floether-wissing.de; Tel: 0049 341 652200), azonban az eljárás ezen szakaszában a bíróság csak azt vizsgálja, hogy a cégek rendelkeznek-e elegendő vagyonnal a felszámolási eljárás költségeinek fedezéséhez. Amennyiben ez megállapításra kerül, a bíróság elrendeli a felszámolást, és határidőt tűz majd a hitelezői igények (így adott esetben a meghiúsult utazással kapcsolatos fogyasztói igények) bejelentésére.

Amennyiben a fentiekkel kapcsolatban újabb információ érkezik a német társszervezetünktől, arról további tájékoztatást nyújtunk majd. A német cégcsoport hivatalos közleménye német nyelven az alábbi linken érhető el. http://www.unister.de/faq-insolven

Azon sérelmet szenvedett magyarországi lakóhelyű fogyasztók, akik az említett oldalakon foglalt utazása meghiúsult, de az utazás díját bankkártyával fizették ki, felkereshetik a kártyakibocsátó bankjukat, és úgynevezett „chargeback” eljárás keretében kérhetik a kifizetett összeg visszatérítését. A „chargeback” eljárás lényege az, hogy a bank egy már végrehajtott terhelést a számlatulajdonos utasítására visszavon. Az eljárás részleteiről, határidejéről és megindításának feltételeiről a számlavezető bank tud bővebb információval szolgálni.

Mivel az érintett német cégekkel szemben felszámolási eljárás indult, az EFK a leírtakon túl sajnálatosan nem tud érdemi panaszkezelési segítséget nyújtani a panaszosok számára. Fogyasztói tanácsadásért az EFK-hoz az info@magyarefk.hu e-mail címen lehet fordulni.

Tekintettel arra, hogy a felszámolási eljárás kezdeményezése ellenére a fent nevezett honlapok jelenleg is működnek, az EFK azt tanácsolja a magyar fogyasztók számára, hogy körültekintően járjanak el, hiszen egy esetleges kedvező díjú foglalás ellenére a későbbiekben felmerülő anyagi kár utólagos érvényesítése rendkívüli nehézséggel járhat a felszámolás alá került cégekkel szemben.

Azon sérelmet szenvedett magyarországi lakóhelyű fogyasztók, akik az említett oldalakon foglalt utazása meghiúsult, de az utazás díját bankkártyával fizették ki, felkereshetik a kártyakibocsátó bankjukat, és úgynevezett „chargeback” eljárás keretében kérhetik a kifizetett összeg visszatérítését. A „chargeback” eljárás lényege az, hogy a bank egy már végrehajtott terhelést a számlatulajdonos utasítására visszavon. Az eljárás részleteiről, határidejéről és megindításának feltételeiről a számlavezető bank tud bővebb információval szolgálni.

Mivel az érintett német cégekkel szemben felszámolási eljárás indult, az EFK a leírtakon túl sajnálatosan nem tud további érdemi segítséget nyújtani a panaszosok számára. Fogyasztói tanácsadásért az EFK-hoz az info@magyarefk.hu e-mail címen lehet fordulni.

Tekintettel arra, hogy a felszámolási eljárás kezdeményezése ellenére a fent nevezett honlapok jelenleg is működnek, az EFK azt tanácsolja a magyar fogyasztók számára, hogy körültekintően járjanak el, hiszen egy esetleges kedvező díjú foglalás ellenére a későbbiekben felmerülő anyagi kár utólagos érvényesítése rendkívüli nehézséggel járhat a felszámolás alá került cégekkel szemben.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.