RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Közlemény - az Európai Fogyasztói Központ az NFH szervezetében folytatja tevékenységét

Közlemény - az Európai Fogyasztói Központ az NFH szervezetében folytatja tevékenységét

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság ezúton tájékoztatja a nyilvánosságot, hogy az Európai Fogyasztói Központ magyarországi szervezete 2011. január 1-től a hatóság szervezetében működik tovább.

A Nemzetgazdasági Minisztérium 2010. augusztus 9-én a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot jelölte ki az Európai Fogyasztó Központ magyarországi szervezetének 2011. január 1-től történő működtetésére. Az NFH által elkészített, az Európai Fogyasztói Központ szakmai és pénzügyi függetlenségét biztosító munkatervet és költségvetést az Európai Unió elfogadta. Ennek megfelelően az Európai Fogyasztói Központ 2011. január 1-től az NFH szervezetében, magas szintű szakmai felkészültséggel folytatja munkáját.

 

Az Európai Unió valamennyi tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti Európai Fogyasztói Központok (European Consumer Centre, rövidítve: ECC), amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-NET).

Az Európai Fogyasztói Központ elsődleges feladata a határon átnyúló (amikor a fogyasztó lakóhelye és a kereskedő székhelye különböző országban található) egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való közreműködés a fogyasztó és a vállalkozás közötti megállapodás, egyezség létrehozása érdekében.

Az Európai Fogyasztói Központ új, folyamatosan bővülő és a www.magyarefk.hu oldalon elérhető honlapján a központ feladatainak és működésének részletes bemutatása mellett hasznos tudnivalók és információk találhatók az egyes kereskedelmi és szolgáltatási szektorok fogyasztóvédelmi aspektusairól is.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.