RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Sajtószoba - Hírek Egyiptomba való utazással kapcsolatos tudnivalók

Egyiptomba való utazással kapcsolatos tudnivalók

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy az egyiptomi biztonsági helyzet súlyos romlásához vezető kormányellenes tüntetések miatt a közbiztonság helyreállítása egyelőre bizonytalan az afrikai országban, így az Egyiptomba történő utazás biztonsági okokból nem javasolt.

A Külügyminisztérium 2011. január 31-én kiadott közleménye szerint a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével történt egyeztetést követően az I-es, utazásra nem javasolt országok és térségek kategóriájába sorolta át Egyiptomot.

 

Azon fogyasztók, akik Egyiptomot választották úti célnak és az utazást már kifizették, az utazási szerződésekről szóló 281/2008-as kormányrendelet alapján a következő lehetőségek közül választhatnak. Elfogadhatják az utazásszervező által felajánlott helyettesítő szolgáltatást, így például egy későbbi utazási időpontot vagy egy másik úti célt. Ha a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, az utazásszervező köteles a díjkülönbözetet az utasnak megtéríteni. Minden esetben, ha az utas elfogadja a helyettesítő szolgáltatást, a felek módosítják az utazási szerződést. Amennyiben az utas nem fogadja el a felajánlott helyettesítő szolgáltatást, jogosult az utazási szerződéstől elállni.

Tekintettel arra, hogy a Külügyminisztérium Egyiptomot az ,,utazásra nem javasolt” célországok közé sorolta, a szerződéstől való ellállás esetén az utazásszervező köteles a teljes befizetett díj azonnali visszafizetésére, és ebben az esetben a fogyasztótól bánatpénz sem követelhető.

Az utazási szerződésekkel kapcsolatosan további hasznos információk találhatók az Európai Fogyasztói Központ www.magyarefk.hu oldalon elérhető honlapjának „Hasznos tudnivalók/Utazási szerződések” menüpontja alatt.

 

Hasznosnak találta a fenti információkat? Várjuk véleményét, szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.