feed-image
Az Európai Fogyasztói Központ a BREXIT ellenére továbbra is segíti a magyar fogyasztókat az Egyesült Királyságbeli szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszok esetén. Az Egyesült Királyságban az európai uniós hátterű fogyasztóvédelmi szabályozás 2020. december 31-ig maradt hatályban az Európai Unióból való kilépés miatt (BREXIT).

Ezen időszakot követően azonban a brit székhelyű vállalkozásokkal szemben felmerülő fogyasztói panaszok esetén a magyar fogyasztókat már csak az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának (ECC-Net) ITM-en belül működő hazai tagja segíti, ahová a leggyakrabban az online vásárlások és a turisztikai szolgáltatások miatt futnak be határon átnyúló panaszok, többek között a szigetországbeli cégekkel kapcsolatban is.

Mindezek alapján online vásárlás előtt a lehetséges jogérvényesítési lehetőségeket is célszerű megfontolni arra az esetre is felkészülve, ha valamilyen problémával szembesülünk a vásárlás során vagy azt követően.

2021. január 13.
Automatikus Popup Ablak
×

Fontos információ

A Kormány a 2024. december 30. és december 31. közötti időszakra kormányzati igazgatási szünetet rendelt el. Az ünnepnapokat és az  igazgatási szünetet is figyelembe véve 2024. december 24. és 2025. január 1. között az Európai Fogyasztói Központnál a határon átnyúló panaszok kezelése és a telefonos ügyfélszolgálat szünetel. Az ezen időszak alatt beérkező fogyasztói megkeresések feldolgozására és megválaszolására 2025 januárjában kerül sor.

Szíves megértésüket köszönjük!