Az Európai Fogyasztói Központ a BREXIT ellenére továbbra is segíti a magyar fogyasztókat
Az Európai Fogyasztói Központ a BREXIT ellenére továbbra is segíti a magyar fogyasztókat az Egyesült Királyságbeli szembeni határon átnyúló fogyasztói panaszok esetén. Az Egyesült Királyságban az európai uniós hátterű fogyasztóvédelmi szabályozás 2020. december 31-ig maradt hatályban az Európai Unióból való kilépés miatt (BREXIT).
Ezen időszakot követően azonban a brit székhelyű vállalkozásokkal szemben felmerülő fogyasztói panaszok esetén a magyar fogyasztókat már csak az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának (ECC-Net) ITM-en belül működő hazai tagja segíti, ahová a leggyakrabban az online vásárlások és a turisztikai szolgáltatások miatt futnak be határon átnyúló panaszok, többek között a szigetországbeli cégekkel kapcsolatban is.
Ezen időszakot követően azonban a brit székhelyű vállalkozásokkal szemben felmerülő fogyasztói panaszok esetén a magyar fogyasztókat már csak az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának (ECC-Net) ITM-en belül működő hazai tagja segíti, ahová a leggyakrabban az online vásárlások és a turisztikai szolgáltatások miatt futnak be határon átnyúló panaszok, többek között a szigetországbeli cégekkel kapcsolatban is.
Mindezek alapján online vásárlás előtt a lehetséges jogérvényesítési lehetőségeket is célszerű megfontolni arra az esetre is felkészülve, ha valamilyen problémával szembesülünk a vásárlás során vagy azt követően.
2021. január 13.