feed-image

A poggyászkárokra vonatkozó szabályokat egy nemzetközi egyezmény, a Montreáli egyezmény tartalmazza.

  • Kártérítés az igazolt költségekre, benyújtott számlákra, nagyságrendileg 1600 EUR összeghatárig;
  • Kártérítéshez a repülőtéren panaszbejelentő nyomtatvány felvétele (ún. PIR nyomtatvány), az elveszett vagy megrongálódott poggyász ügyében, amelyet haladéktalanul, de legkésőbb 7 napon belül, írásban, az érintett légitársaságnak címezve kell megküldeni;
  • Amennyiben nem érkezik meg a poggyász, az 21 nap eltelte után elveszettnek tekintendő;
  • A késve megérkezett poggyász esetében a kérelmet szintén haladéktalanul, de legkésőbb a poggyász átvételétől számítva 21 napon belül kell benyújtania az utasnak a légitársasághoz.

Az ingyenesen letölthető és internet nélkül is használható „ECC-Net: Travel” alkalmazás segíti a légi utasok jogainak megismerését, a légitársaságokkal való kapcsolatfelvétel megkönnyítését és a légi utasok jogainak gyakorlati érvényesítését.

Az utazás során felmerült probléma esetén hazaérkezés után írásban tegyen panaszt a légitársaságnál, annak eredménytelensége esetén pedig forduljon az Európai Fogyasztói Központhoz (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) a panaszok és kártérítési igények hatékony kezelése érdekében, amennyiben más EU-s tagállami, izlandi. norvég vagy egyesült királyságbeli légitársaságról van szó.