A poggyászkárokra vonatkozó szabályokat egy nemzetközi egyezmény, a Montreáli egyezmény tartalmazza.
- Kártérítés az igazolt költségekre, benyújtott számlákra, nagyságrendileg 1600 EUR összeghatárig;
- Kártérítéshez a repülőtéren panaszbejelentő nyomtatvány felvétele (ún. PIR nyomtatvány), az elveszett vagy megrongálódott poggyász ügyében, amelyet haladéktalanul, de legkésőbb 7 napon belül, írásban, az érintett légitársaságnak címezve kell megküldeni;
- Amennyiben nem érkezik meg a poggyász, az 21 nap eltelte után elveszettnek tekintendő;
- A késve megérkezett poggyász esetében a kérelmet szintén haladéktalanul, de legkésőbb a poggyász átvételétől számítva 21 napon belül kell benyújtania az utasnak a légitársasághoz.
Az ingyenesen letölthető és internet nélkül is használható „ECC-Net: Travel” alkalmazás segíti a légi utasok jogainak megismerését, a légitársaságokkal való kapcsolatfelvétel megkönnyítését és a légi utasok jogainak gyakorlati érvényesítését.
Az utazás során felmerült probléma esetén hazaérkezés után írásban tegyen panaszt a légitársaságnál, annak eredménytelensége esetén pedig forduljon az Európai Fogyasztói Központhoz (