Ha késik az utas járata, az alábbi fogyasztói jogok illetik meg:
- A repülőtéren az utasok jogairól szóló írásos tájékoztatás.
- Étkezés és frissítők.
- Két ingyenes telefonhívás, vagy faxüzenet, vagy e-mail küldési lehetőség.
- Éjszakai szállás és reptéri transzfer a szállás és a repülőtér között, ha a késési idő indokolja.
- 5 óra várható késés esetén az utas elállhat a további utazástól, és kérheti a jegyár visszatérítését.
Ha valamilyen okból a célországba érkezéskor 3 órát vagy többet késik a járat, akkor az utasnak – a járattörléshez hasonlóan – kártalanítás járhat távolságtól függően 250, 400 vagy 600 EUR összegben. Az érkezési késés esetén járó kártalanítás lehetőségét nem az EK rendelet, hanem az Európai Unió Bíróságának egyik ítélete mondta ki.
0-1500 km közötti járatok bármilyen viszonylatban | 1500 km feletti EU-s tagállamok közötti járatok | 1500-3500 km közötti, EU-s tagállam és 3. ország közötti járatok | 3500 km feletti, EU-s tagállam és 3. ország közötti járatok | |
Kártalanítás összege | 250 € | 400 € | 400 € | 600 € |
Fontos tudni, hogy nem jár kártalanítás, ha a legalább 3 órás érkezési késést rendkívüli (valamilyen előre nem látható és elháríthatatlan) körülmény okozta. A rendkívüli körülmény kérdésében tagállami hatóság hoz döntést.