RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)

Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Who are we?
The European Consumer Centre Hungary as a member of the European Consumer Centres Network plays an important role in cross-border consumer protection, in the settlement of cross-border consumer complaints and in the information of consumers.   More information »
How can we help you?
We offer free help to consumers in order to reach the settlement of cross-border complaints and disputes against enterprises registered in other countries, and also give them useful information about various consumer issues.                          More information »

Online shopping Roaming services

Air passengers' right Car rental in abroad

Timeshare rights Travel contracts

Guarantee rights

Dispute settlement

News

Az Európai Fogyasztói Központ fogyasztóvédelmi tanácsai a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók számára
There are no translations available.

Elérkezett a nyár és június 10-én kezdetét veszi a 2016-os franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság, amelyen a magyar labdarúgó-válogatottnak is szurkolhatunk. A magyar csapat EB-re történő kijutása miatt várhatóan sok magyar szurkoló utazik Franciaországba, így fontos, hogy tudjunk arról, hogy milyen jogaink vannak a külföldi vállalkozásokkal, szolgáltatókkal szemben felmerült panaszok esetén, azokat milyen módon gyakorolhatjuk hazaérkezésünk után, és hol kaphatunk érdemi segítséget a panaszok rendezéséhez.

Read more...
 
Megkezdődtek a nyári idegenforgalmi fogyasztóvédelmi ellenőrzések
There are no translations available.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a nyári hónapokban is kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a vendéglátóhelyek, idegenforgalmi szolgáltatók betartsák a szabályokat. A fogyasztóvédelmi hatóság célzott ellenőrzéseket tart annak érdekében, hogy a belföldi vendégek és a külföldi turisták időtöltése gondtalan legyen.

Read more...
 
Problems when purchasing tickets online? European Consumer Centre Hungary helps with consumer complaints against foreign companies

Many foreign companies offer tickets online for concerts, recreational and sport events organized in Hungary or abroad. It can happen however that the foreign company does not send the tickets till the event or sends fake tickets meaning that besides the failure of the awaited experience the cost of travelling to the venue and the cost of accommodation also emerge as damage on the consumer’s side.

Read more...
 
Submit a complaint

Are You having a complaint against a trader located in the European Union, Iceland or Norway?

Have you already made an attempt to resolve your complaint directly with the trader, but it was not successful?

Ask for free help and assistance of the European Consumer Centres’ Network!

Online complaint form

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Consumer Affairs

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Passenger rights

Eu Commission YOUR EUROPE

Dolceta

Is it fair? Unfair Commercial Practices

Europedirect

EU
This website is part of the action 670686 — ECC-Net HU FPA which has received funding under a grant for an ECC action from the European Union’s Consumer Programme (2014-2020).

The European Consumer Centre Hungary is committed to publish professional, accurate and up-to-date information on its website. Nevertheless it shall be underlined that the content and information appearing on the website represents the views of the author only and it is his/her sole responsibility; it cannot be considered to reflect the views of the European Commission and/or the Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency or any other body of the European Union. The European Commission and the Agency do not accept any responsibility for use that may be made of the information it contains. Furthermore the content of the website do not have a legally binding effect in the frame of administrative procedures conducted by the Hungarian Authority for Consumer Protection or by other public bodies and in the alternative dispute procedures or in civil procedures, either.