RSS
Hungarian (formal)English (United Kingdom)
Hírlevél feliratkozás
Email: *
Név: *


Facebook


Hónap kérdése

KÉRDŐÍV AZ ÁLLAMPOLGÁRSÁG VAGY LAKÓHELY MIATTI HÁTRÁNYOS MEGKÜLÖNBEZTETÉSRŐL

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

Főoldal Hasznos tudnivalók Internetes vásárlás Általános tippek

Általános tippek

 

A mindennapokban sok kellemetlenségtől és bosszúságtól óvhatjuk meg magunkat, ha szem előtt tartjuk az alábbi általános jó tanácsokat a világháló használata során is:

Ha túl szép ahhoz hogy igaz legyen, valószínűleg tényleg az.

Fogadjuk kellő távolságtartással és gyanakvással az azonnali meggazdagodás lehetőségével kecsegtető, a „józan észhez” viszonyítva is túlságosan (feltűnően) kedvező árat, „ingyenes ajándékot” ígérő ajánlatokat vagy fantasztikus nyeremény kiutalásáról értesítő tájékoztatásokat. Az azonnali meggazdagodásnak nincsenek tisztességes módszerei, az ilyen ajánlatokat komolyan vevő fogyasztók hiszékenységét kihasználva kizárólag a csalók vagyona növekszik.

 

Legyen gyanús, ha minden előzmény nélkül veszi fel velünk a kapcsolatot a vállalkozás.

Szintén gyanakvásra adhat okot, ha korábbi fogyasztói kapcsolat, azaz előzmények nélkül kapunk kéretlen hirdetéseket (telefonon, sms-ben, levélben vagy e-mailben) olyan személytől, akiről még soha nem hallottunk. Lehetőleg ne kattintsuk olyan weboldalra, amelynek címe egy kéretlen e-mailben szerepel.

 

Minden esetben kérjük tanácsot tőlünk független, kívülálló személyektől, mielőtt nagy anyagi teherrel vagy időráfordítással járó kötelezettség teljesítését vállaljuk.

Kérdezzünk körbe az ismerőseink körében, vitassuk meg a barátainkkal vagy kérjük szakértő tanácsát, mielőtt nagyobb összeget küldünk el valakinek.

 

Ne mondjunk gondolkodás nélkül azonnal igent. Hárítsuk el az illetőt azzal, hogy nem érdeklődünk az ajánlata iránt, illetve szeretnénk meghallgatni egy harmadik személy tanácsát is a döntéshozatal előtt.

Szánjunk elég időt az ajánlat végiggondolására. A csalók rendszerint nem szívesen adnak időt a gondolkodásra, és hajlamosak azzal siettetni a fogyasztót, hogyha nem hoz azonnal döntést, akkor elmulaszt egy kedvező, soha vissza nem térő lehetőséget.

 

Soha ne küldjünk pénzt vagy adjuk meg bankkártya adatainkat olyan személynek, akit nem ismerünk és akiben nem bízunk.

Tudjuk meg először, hogy kivel van dolgunk. Keressünk rá a cégre, a személyre, a termékre vagy az ajánlatra az interneten és ellenőrizzük a cég elérhetőségi és egyéb adatait, mielőtt pénzt küldünk a részére. Megbízható és komoly vállalkozások soha nem kérik e-mailen, telefonon vagy szöveges üzenetben a személyes adatainkat, banki vagy pénzügyi információinkat.

 

Gondoskodjunk számítógépünk biztonságáról.

Használjunk folyamatosan frissített szűrőprogramot és tűzfalat a vírusok, valamint a személyes információink és adataink megszerzésére törekvő kémprogramokkal szembeni védelem érdekében.

 

Hol találhatunk további információkat az internetes vásárlásokról és a biztonságos internethasználatról?

Az Európai Unió által kifejlesztett "Gimme the info", "Safer internet"  weboldalakon is hasznos információk találhatók.

 
Panaszbejelentés

Panasza van egy európai uniós, izlandi vagy norvég vállalkozással szemben?

Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

Forduljon ingyenes segítségért az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának magyarországi szervezetéhez!

Panasz bejelentő

European Commission - European Consumer Centres’ Network

EUR-lex

Fogyasztói ügyek

Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency

Utasjogok

Az Ön Európája

Dolceta

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Europedirect

EU
A weboldal a „670686 — ECC-Net HU FPA” elnevezésű projekt megvalósítása során készült, amely az Európai Unió Fogyasztóügyi Programja (2014-2020) keretében az Európai Fogyasztói Központok részére kiírt pályázat során pénzügyi támogatásban részesült.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország folyamatosan törekszik arra, hogy minden esetben szakmailag pontos és aktuális információkat tegyen közzé a honlapján. Azonban szükséges felhívni a figyelmet arra, hogy a honlapon közzétett információk és hasznos tudnivalók kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szakmai álláspontját tükrözik, amelyért kizárólag az Európai Fogyasztói Központ Magyarország felel. A weboldal tartalma nem tekinthető az Európai Bizottság, az Európai Unió más szerve, valamint a fogyasztóvédelmi tárgyú uniós pályázatok lebonyolításáért és koordinálásáért felelős végrehajtó ügynökség, a Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (Chafea) hivatalos álláspontjának. A weboldal tartalmáért az Európai Bizottság és a pályázati végrehajtó ügynökség nem vállal felelősséget. Továbbá a weboldal tartalma nem bír kötelező erővel sem a fogyasztóvédelmi hatóság vagy más közigazgatási hatóság által lefolytatott hatósági eljárások, sem a polgári peres és nem peres eljárások, továbbá a békéltető testületi eljárások során sem.